یک محقق میزان زباله های وارد شده توسط انسان به مریخ را محاسبه کرد

یک محقق با محاسبه تعداد مریخ نوردها و مدارگردهای ارسالی به مریخ مدعی شد اکنون حدود ۷۱۱۸ کیلوگرم زباله در این سیاره وجود دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، انسان پیش از آنکه روی مریخ قدم بگذارد روی این سیاره زباله هایی را ایجاد کرده است. یک محقق جرم فضاپیماها و سخت […]

یک محقق با محاسبه تعداد مریخ نوردها و مدارگردهای ارسالی به مریخ مدعی شد اکنون حدود ۷۱۱۸ کیلوگرم زباله در این سیاره وجود دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، انسان پیش از آنکه روی مریخ قدم بگذارد روی این سیاره زباله هایی را ایجاد کرده است. یک محقق جرم فضاپیماها و سخت افزارهای ارسالی به این سیاره را تجزیه و تحلیل کرد و با محاسبه آنها اعلام کرد هم اکنون حدود ۷۱۱۸ کیلوگرم زباله در سیاره سرخ وجود دارد که شامل فضاپیماهای سقوط کرده و غیرفعال می شود.

کاگری کیلیک فوق دکترای رشته رباتیک از دانشگاه ویرجینیای غربی است که این تجزیه و تحلیل را از زباله های مریخ انجام داده است.  وی برای این کار وزن دستگاههایی که هم اکنون در حال ماموریت هستند را از وزن کل مدارگردهای ارسالی کم کرد تا در نهایت عدد ۷۱۱۸ را بدست آورد.

فضاپیماهای غیرفعال در مریخ شامل ۹ دستگاه است که از جمله آنها می توان به کاوشگر مریخ ۳ فرودگر وایکینگ ۱ و کاوشگر ایکیا پارلی آژانس فضایی اروپا اشاره کرد. این محقق خاطر نشان کرد بسیاری از این ربات ها دست نخورده در آنجا باقی مانده اند. بطوری که آژانس های فضایی لقب آثار تاریخی به آنها داده اند. کیلیک در مصاحبه با  The Conversatiin گفت در صورتی که جرم فضاپیماهای ارسال شده به مریخ را با هم جمع کنید در نهایت عدد ۹۹۷۹ کیلوگرم را خواهید داشت.

از طرفی دانشمندان نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و ابراز نگرانی کرده اند. زیرا این زباله های فضایی می تواند باعث خرابی نمونه های جمع آوری شده توسط مریخ نورد استقامت شود. این نمونه ها می تواند سرنخی برای پیدا کردن حیات باستانی باشد. البته برخی از این زباله ها اجتناب ناپذیر هستند زیرا فضاپیماهایی که ارسال می شوند ناگزیرند بخش های را دور بیندازند تا بتواند از جو جهنمی مریخ عبور کرده و از خود محافظت کنند. این زباله ها توسط مریخ نورد ناسا که هم اکنون روی سطح این سیاره است نیز ثبت شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال