یک پژوهشگر مدعی شد ناسا ۵۰ سال پیش حیات بیگانه را کشف کرد

یک پژوهشگر دانشگاه برلین می‌گوید ناسا حدود ۵۰ سال پیش با ارسال فرودگر به مریخ حیات بیگانه را کشف و از بین برده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برخی از دانشمندان معتقدند احتمال دارد ناسا حدود ۵۰ سال پیش زمانی که دو فرودگر خود را به سیاره مریخ ارسال کرده بود، […]

یک پژوهشگر دانشگاه برلین می‌گوید ناسا حدود ۵۰ سال پیش با ارسال فرودگر به مریخ حیات بیگانه را کشف و از بین برده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برخی از دانشمندان معتقدند احتمال دارد ناسا حدود ۵۰ سال پیش زمانی که دو فرودگر خود را به سیاره مریخ ارسال کرده بود، حیات بیگانه را در روی سطح این سیاره سرخ کشف و از بین برده باشد. دیرک ماکوخ، پژوهشگر دانشگاه برلین چنین ادعایی را مطرح کرده است. وی معتقد است طبق آزمایشات دهه ۱۹۷۰ که آب به خاک اضافه شد، احتمالا هرگونه حیات موجود در مریخ در آب غرق شد.

طبق ادعای ماکوخ آزمایش های بیولوژیکی کاوشگر وایکینگ که در آن زمان انجام شده بود در ابتدا مثبت بود. اما هیچ گونه اثری از مواد آلی در این پژوهش پیدا نشد. به گفته این پژوهشگر احتمال دارد آب حاوی محلول غذایی در خاک دارای بیشترین حجم مایع بوده و باعث از بین بردن هرگونه حیات شده است.

این تئوری ممکن است از برخی جهات درست باشد. بیابان آتاکاما چشم اندازهایی شبیه به مریخ دارد. این ادعا در مورد میکروب های ساکن در سنگ های نمکی این بیابان درست است. زیرا این میکروب ها نیازی به باران برای زنده ماندن نداشته و آب زیاد باعث از بین رفتن آنها می‌شوند‌.

ماکوخ می گوید آزمایشات و نتایج آنها گیج کننده بودند. یکی از آنها دارای نتیجه مثبت بود. اما دیگری که در مورد تبادل گازها انجام شد منفی بود. در این آزمایش مقادیر کمی از مواد آلی کلردار پیدا شد. برای کشف حیات آب به خاک اضافه شد تا ببینند ایجاد تنفس و متابولیسم انجام میشود یا خیر. با این فرض که در صورت وجود حیات میکروارگانیسم ها مواد مغذی را مصرف کرده و گاز کربن رادیو اکتیو تولید خواهند کرد.

ماکوخ در سال ۲۰۰۷ در مقاله ای اعلام کرد امکان دارد حیات مریخی همراه با خود هیدروژن پروکساید داشته باشد. وی در مقاله خود گفت: در صورتی که حیات مریخی با هیدروژن پراکسید در سلول های خود سازگار شده باشد، در اینصورت نتایج بدست آمده از طریق فرودگر وایکینگ قابل توضیح است. در این صورت این ماده در مجاورت با مولکول ها واکنش داده و دی اکسید کربن آزاد می کند. این همان تشخیص تجهیزات بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال