رباتی که می تواند در مریخ آب تولید کند

یک دانشمند مصری رباتی ساخته است که می‌تواند از طریق جذب هوای مرطوب و فشرده سازی آن آب آشامیدنی تولید کند. این ربات برای تولید آب در سیاره مریخ طراحی شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محمود الکومی از مصر رباتی به نام ELU ساخته که با کمک هوای مرطوب و […]

یک دانشمند مصری رباتی ساخته است که می‌تواند از طریق جذب هوای مرطوب و فشرده سازی آن آب آشامیدنی تولید کند. این ربات برای تولید آب در سیاره مریخ طراحی شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محمود الکومی از مصر رباتی به نام ELU ساخته که با کمک هوای مرطوب و فشرده سازی آن و با کمک فرآیند فیلتراسیون پنج مرحله ای می تواند در مریخ آب تولید کند.

این مهندس مصری برای ساخت ای ربات شرایط آب و هوایی سیاره سرخ را در نظر گرفته و آن را طوری طراحی کرده که می‌تواند با رطوبت بالا اما خشک کار کند. البته این ربات برای تولید آب در مناطق خشک روی زمین نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. به گفته الکومی در حال حاضر ارزانترین روش برای تولید آب  استفاده از هوا استو به گفته وی ربات ELU تنها ۲۵۰ دلار هزینه داشته است که نسبت به روشهای دیگر مانند حفر چاه ارزان‌ترین روش محسوب می‌شود.

 الکومی سال گذشته نیز یک ربات کنترل از راه دور را توسعه داده بود که می توانست در زمان شیوع ویروس کرونا از فاصله دور دمای بدن بیماران را اندازه گیری کند. همچنین این ربات می توانست به بیمارانی که در بیمارستان‌های خصوصی از ماسک استفاده نکرده بودند هشدار دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال