انتشار ویروسی شبیه به سارس در منطقه شرق آسیا

محققان از انتشار ویروسی شبیه به ویروس سندرم تنفسی حاد یا سارس (SARS) در شرق آسیا خبر داده اند. ظهور این ویروس جدید که موجب نگرانی های بسیاری شده است اخیرا در ژاپن و چین نیز دیده شده است.   ویروس سارس زیر مجموعه کروناویروس‌هاست و شامل طیفی از ویروس های موجود در هوا میشود. این […]

محققان از انتشار ویروسی شبیه به ویروس سندرم تنفسی حاد یا سارس (SARS) در شرق آسیا خبر داده اند. ظهور این ویروس جدید که موجب نگرانی های بسیاری شده است اخیرا در ژاپن و چین نیز دیده شده است.   ویروس سارس زیر مجموعه کروناویروس‌هاست و شامل طیفی از ویروس های موجود در هوا میشود. این ویروس علائمی شبیه به ذات الریه دارد و با تب بالا شوپروع میشود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک‌نیوز، ویروس واگیر سارس در سالهای 2002 و 2003 حدود 26 کشور را آلوده کرد. مبدا اصلی این ویروس کشور چین و هنگ کنگ بوده است. در کشور اصلی یعنی چین، 5300 نفر به این ویروس مبتلا شده بودند که از این میان 349 نفر جان باختند. در هنگ کنگ نیز 1750 نفر آلوده شدند که تعداد 286 نفر از آنها به مرگ منجر شد. در اواخر سال 2019 نیز دانشمندان چینی از انتشار ویروس کروناوی جدید خبر دادند. تا کنون 41 مورد از ابتلا به این ویروس در ووهان در مرکز چین مشاهده شده که حال 7 مورد از آنها وخیم است. یک نمونه از مبتلایان به این ویروس نیز در تایلند مشاهده شد که از کشور چین به این کشور وارد شده بود.

یوون کووک-یانگ، متخصص کروناویروس‌ها در تایلند در این باره میگوید : این ویروس تا 80 درصد ساختاری شبیه به ویروس سارس دارد. این کشور برای مقابله با این ویروس کمیته اضطراری برگزار کرده است. مقامات ژاپنی نیز از وجود یک مورد از این ویروس در بدن یک مرد 30 ساله را گزارش کرده اند. به نظر میرسد که ویروس در حال گسترش است و میتواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود.