اسکنری که می تواند صدای بیماران نباتی را منتقل کند

محققان توانسته اند یک اسکنر مغزی بسازند که قادر است پاسخ بله یا خیر بیماران نباتی را منتقل کند. پاسخ این بیماران در طی درمان می تواند نقش مهمی در روند بهبود آنها داشته باشد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، برای بسیاری از افرادی که از مشکلات شدید مغزی رنج می برند، دیگر قادر […]

محققان توانسته اند یک اسکنر مغزی بسازند که قادر است پاسخ بله یا خیر بیماران نباتی را منتقل کند. پاسخ این بیماران در طی درمان می تواند نقش مهمی در روند بهبود آنها داشته باشد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، برای بسیاری از افرادی که از مشکلات شدید مغزی رنج می برند، دیگر قادر به ادامه حیات بصورت عادی وجود ندارد. این افراد بقیه عمر را بصورت نباتی و تنها با کمک های پزشکان زنده خواهند بود. دستگاهی که بتواند پاسخ برخی از سوالات پزشکان از انها را منعکس کند، کمک بزرگی در ادامه درمان آنها است.

آدریان اوون، از محققان دانشگاه وسترن انتاریو در کانادا در این مورد می گوید: این اسکنر قادر است در پاسخ به سوالات پزشکان از این بیماران و در هنگام واکنش برخی از قسمت های مغز، آن را ردیابی کرده و به جواب این بیماران بصورت بله یا خیر دست یابد. این روش توانسته است روی یک پنجم بیماران موفقیت آمیز باشد.

اوون می گوید تصمیم به ادامه حیات این بیماران و یا جدا کردن دستگاهها تصمیم سختی است که معمولا در ده روز اول گرفته میشود. اوون تصمیم دارد تا با کمک این روش از بیماران بخواهد تا خود به این سوال جواب دهند. همچنین بیمارانی که توانسته اند به این روش عکس العمل نشان دهند، شانس بیشتری برای بهبود خواهند داشت. پائول دین، مسئول انجمن مراقبت های ویژه انگلستان معتقد است که این دستگاه تنها می تواند روی عده محدودی از بیمارن کاربرد داشته باشد. اما این نکته هم باید در نظر داشت که این اختراع اولین قدم در راه برقراری ارتباط با افراد بیهوش است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال