نظر جنجالی یک دانشمند در رابطه با هوش مصنوعی در توییتر با واکنش‌های شدید روبرو شد

یک دانشمند شرکت اوپن ای آی اظهار نظر جنجالی خود را طی توییتی در مورد هوش مصنوعی منتشر کرده که با واکنش تند دیگر دانشمندان همراه بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، توییت ساده یک دانشمند هوش مصنوعی با واکنش صریحی از دیگر دانشمندان همراه بوده است. موضوع این توییت در […]

یک دانشمند شرکت اوپن ای آی اظهار نظر جنجالی خود را طی توییتی در مورد هوش مصنوعی منتشر کرده که با واکنش تند دیگر دانشمندان همراه بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، توییت ساده یک دانشمند هوش مصنوعی با واکنش صریحی از دیگر دانشمندان همراه بوده است. موضوع این توییت در رابطه با هوشیاری هوش مصنوعی بود که پیش از این نیز در جامعه علمی بحث های زیادی بر سر آن انجام گرفته بود. موضوع اصلی این است که آیا هوش مصنوعی به هوشیاری و عملکرد خود آگاهانه رسیده و یا در آینده خواهد رسید.

ایلیا ساتسکیور دانشمند ارشد شرکت اوپن ای آی نظر خود را در مورد هوش مصنوعی در توییتر اعلام کرد که واکنش دانشمندان بسیاری را برانگیخت. این شرکت در زمینه هوش مصنوعی پژوهش هایی را به صورت غیر انتفاعی انجام میدهد که هدف از آن توسعه هوش مصنوعی بی ضرر است. همچنین همکاری‌هایی را نیز با دیگر موسسات و پژوهشگران انجام داده که همگی آنها به صورت تحقیقات علمی منتشر شده است.

 بنیانگذاران اوپن ای آی مانند ایلان ماسک و سام آلتمن هدف خود را از این موسسه رفع نگرانی های موجود در رابطه با هوش مصنوعی اعلام کردند. هوش مصنوعی یا همان هوشمندی نمایش داده شده به کمک ماشین ها در شرایط مختلف در مقابل هوش طبیعی در انسان‌ها قرار دارد. در این سامانه علاوه بر واکنش های مشابه رفتارهای انسانی درک شرایط پیچیده، شبیه‌سازی فرآیندهایی نظیر تفکر و استدلال و امکان پاسخ به آنها نیز وجود دارد. در بسیاری از مقاله ها نیز از این موضوع با عنوان دانش شناخت و رسیدن به عامل های هوشمند نام برده شده است. اما اکنون موضوع مهم دریافت حقیقت و رسیدن به پاسخ این سوال است که آیا این دانشمند حقیقت را بیان کرده یا دانشمندانی که پاسخ وی را به تندی داده‌اند.

ساتسکیور در توییت خود نوشته بود شاید شبکه های عصبی بزرگ امروزی کمی هوشیار باشند. هنوز مشخص نیست این اظهار نظر جنبه تبلیغاتی برای شرکت داشته یا خیر. اما چرا این توئیت باید با واکنش های تند و ناعادلانه مواجه شود. البته تاکنون ادعای بسیاری بر اینکه هوش مصنوعی هوشیار است یا خیر مطرح شده که برخی از آنها ایجاد ترس و وحشت در صنعت فناوری و یا جامعه عمومی را به دنبال داشته است.

 اما اگر در آینده ممکن است این فناوری به چنین مرحله ای برسد آیا اکنون ارزش بحث و گفتگو ندارد؟ اما واقعیت نهفته در اصل موضوع می توان به این نتیجه رسید که در حال حاضر هوش مصنوعی نتوانسته به هوشیاری برسد اما نباید این طور تصور شود که در آینده نگرانی در این رابطه وجود ندارد. تنها از طریق گذشت زمان می‌توان نسبت به موضوع آگاهی هوش مصنوعی به واقعیت رسید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال