نقص امنیتی سیگنال های شبکه 6G به هکر ها اجازه شنود می دهد

محققان دانشگاه رایس و دانشگاه براون طی یافته های اخیر خود مدعی شدند سیگنال های بیسیم شبکه 6G امکان شنود به هکرها را خواهد داد. طبق آزمایشات آنها این فناوری تنها با کمک یک تکه کاغذ و چاپگر جوهر افشان یک فویل فلزی و لمیناتور هک خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

محققان دانشگاه رایس و دانشگاه براون طی یافته های اخیر خود مدعی شدند سیگنال های بیسیم شبکه 6G امکان شنود به هکرها را خواهد داد. طبق آزمایشات آنها این فناوری تنها با کمک یک تکه کاغذ و چاپگر جوهر افشان یک فویل فلزی و لمیناتور هک خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این محققان یافته های خود را به زودی در کنفرانس سالانه امنیت و حریم خصوصی ACM WiSec 2022 به نمایش خواهند گذاشت. ادوارد نایتلی، یکی از محققان اصلی این پژوهش در مورد کشف اخیر خود میگوید: با استفاده از شناسایی این تهدید در آینده می توان به راحتی با آن مقابله کرد. هم اکنون فرکانسهای آسیب پذیر مورد استفاده قرار نگرفته اند و می توان در آینده برای حمله احتمالی آماده بود.

نایتلی بهمراه تیم تحقیقاتی خود به راحتی توانست با کمک یک ورق کاغذ که از نمادهای فویل دوبعدی پوشیده شده است برای تغییر مسیر انتقال داده بین دو کاربر استفاده کند. این فایل های دو بعدی امکان کنترل امواج الکترومغناطیسی یا نور را خواهند داشت. به گفته‌ی نایتلی هکر ها به راحتی می توانند با کمک این اقلام ساده حملات خود را انجام دهند. آسیب‌پذیری مورد نظر در فرکانس ۱۵۰ گیگاهرتزی وجود دارد و در شبکه های 5G یا وای فای کنونی یافت نخواهد شد. راه اندازی فرکانس های ۱۵۰ گیگاهرتزی مانند امواج تراهرتز و امواج میلیمتری در آینده نیز میتواند تهدیدی در این زمینه محسوب شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال