یک محقق امنیتی موفق به هک کردن ایرتگ اپل شد

یک محقق امنیتی اعلام کرد با استفاده از دستکاری ریزکنترلر ایرتگ توانست آدرس URL تراشه NFC را در این دستگاه تغییر داده و به نوعی آن را هک کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل حدود ۱۰ روز پیش ایرتگ هوشمند خود را به طور رسمی رونمایی کرد. پس از این عرضه […]

یک محقق امنیتی اعلام کرد با استفاده از دستکاری ریزکنترلر ایرتگ توانست آدرس URL تراشه NFC را در این دستگاه تغییر داده و به نوعی آن را هک کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل حدود ۱۰ روز پیش ایرتگ هوشمند خود را به طور رسمی رونمایی کرد. پس از این عرضه رسمی، یکی از کاربران این ایرتگ اعلام کرد موفق به باز طراحی آن به شکل یک کارت کوچک شده که می‌توان آن را همراه با کیف پول حمل کرد. هم اکنون نیز یک محقق امنیتی اعلام کرد توانسته با نفوذ به آدرس URL در تراشه NFC موفق به تغییر قابلیت ردیابی این دستگاه شود.

 کاربر Stack Smashing در توییتر پس از هک کردن ایرتگ طی یک توییت اعلام کرد موفق به نفوذ درون ریزکنترلر ایرتگ اپل شد. ریز کنترلر نوعی مدار تجمیعی به همراه ریز پردازنده و حافظه است که از آن برای کنترل دستگاه ها استفاده می شود. با توجه به اینکه ریزکنترلرها به عملکرد پردازشی نیاز داشته و با قطعات دیجیتال تعامل واکنشگرا دارند می توان نتیجه گرفت این کاربر توانسته اپل را جیلبریک کرده و برای عملکرد آن تصمیم گیری کند.

در ویدئویی که این کاربر منتشر کرده مشخص است که نسخه هک شده از طریق باز کردن یک لینک غیر مرتبط با وب‌سایت Find My کار خود را انجام می دهد که این موضوع می تواند در آینده مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال