یک محقق امنیتی از وجود سه آسیب پذیری روز صفر در iOS 15 خبر داد

یک محقق امنیتی مدعی شد در iOS 15 منتشر شده توسط اپل ۳ آسیب‌پذیری روز صفر وجود دارد و این شرکت آن را نادیده گرفته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت اپل از سال ۲۰۱۹ برنامه پرداخت پاداش یک میلیون دلاری به افراد مختلف که بتوانند آسیب‌پذیری خطرناک سیستم عامل ها […]

یک محقق امنیتی مدعی شد در iOS 15 منتشر شده توسط اپل ۳ آسیب‌پذیری روز صفر وجود دارد و این شرکت آن را نادیده گرفته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت اپل از سال ۲۰۱۹ برنامه پرداخت پاداش یک میلیون دلاری به افراد مختلف که بتوانند آسیب‌پذیری خطرناک سیستم عامل ها را به شرکت گزارش کنند، آغاز کرد. اما پس از آن نیز محققان امنیتی نسبت به آن اعلام نارضایتی داشتند. به عنوان مثال یکی از این محققین اعلام کرد با وجود کشف ۴ آسیب‌پذیری روز صفر و گزارش آن به اپل هنوز ۳ آسیب پذیری آن در iOS 15 برطرف نشده است.

این محقق امنیتی که نام وی هنوز مشخص نیست در مورد آسیب پذیری های کشف شده گفته است: من در فاصله تاریخ ۱۰ مارس تا چهار می موفق به کشف ۴ آسیب پذیری روز صفر در نسخه جدید iOS شدم و آن را به اپل گزارش کردم. اما تاکنون تنها یک مورد از آن برطرف شده و ۳ مورد آن وجود دارد. تنها مورد برطرف شده نیز در iOS 14.7 بوده است که اعتباری توسط اپل برای آن در نظر نگرفته شد. آنرا به صفحه محتوای امنیتی نیز اضافه نکرد.

با وجود اطلاع مجدد از چنین موضوعی این شرکت اعلام کرد در بروزرسانی های آینده برطرف خواهد شد. اما پس از انتشار سه نسخه از این سیستم عامل هنوز وعده اپل عملی نشده است. هنوز اپل نسبت به این گزارش واکنشی نشان نداده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال