مقام ارشد آمریکایی از ناتوانی این کشور در حملات سایبری اظهار نگرانی کرد

یک مقام ارشد آمریکایی از ناتوانی این کشور در حملات سایبری نظیر واناکرای اظهار نگرانی کرد . معاون اژانس امنیتی امریکا ، “جنت منفرا” در یک کنفرانس امنیت داخلی امریکا درباره حملات سایبری و باج افزار واناکرای گفت : این باج افزار با سرعت صدها هزار سیستم را آلوده میکند و مقابله با آن غیر […]

یک مقام ارشد آمریکایی از ناتوانی این کشور در حملات سایبری نظیر واناکرای اظهار نگرانی کرد . معاون اژانس امنیتی امریکا ، “جنت منفرا” در یک کنفرانس امنیت داخلی امریکا درباره حملات سایبری و باج افزار واناکرای گفت : این باج افزار با سرعت صدها هزار سیستم را آلوده میکند و مقابله با آن غیر ممکن است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز ، واناکرای یک باج افزار است که از دو سال قبل منتشر شده سات . این باج افزار به اطلاعات قربانی دسترسی پیدا کرده و انها را رمزنگاری میکند ، سپس در مقابل باز کردن قفل ، تقاضای باج میکند. این اتفاق برای هزاران کاربر ایرانی نیز رخ داده بود و مرکز ماهر درباره آن اطلاع رسانی کرده بود.

در ابتدا مراکز امنیتی سایبری غربی، کره شمالی را مسئول انتشار این باج افزار معرفی کرده بودند که از طرف پیونگ یانگ رد شد. این مرکز امنیتی معتقد است که در طراحی واناکرای از ابزارهای هک طبقه بندی شده‌ای استفاده شدهکه از مرکز امنیت ملی امریکا به سرقت رفته است.

اینباج افزار بوسیله .صله امنیتی مایکروسافت و با کمک یک هکر پایان یافت اما هنوز پس از گذشت دو سال هزاران سیستم در برابر باج افزارهای مشابه آسیب پذیرند. البته این باج افزار قابلیت تبدیل شدن به کرم را دارد و با توجه به تعداد بالای سیستم های مبتنی بر ویندوز ۷ و نسخه های قبل از آن ، امکان سو استفاده هکرها وجود دارد.

یکی دیگر از نگرانی های معاون اژانس امنیتی امریکا آسیب پذیری BlueKeep  است که ریموت دسکتاپ کاربر را از راه دور کنترل میکند. البته ویندوزهای 8 و 10 دیگر با BlueKeep مواجه نیستند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال