دستگاه کوچکی که می تواند تومورهای بدن را تشخیص دهد

محققان آلمانی با هدف تشخیص تومورهای سرطانی بدن دستگاه کوچکی را توسعه دادند که علاوه بر زیست سازگاری می تواند پس از ورود به بدن به خوبی تومورها را شناسایی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه کمنیتس آلمان روی دستگاه کوچک زیست سازگاری کار کرده اند که می تواند در […]

محققان آلمانی با هدف تشخیص تومورهای سرطانی بدن دستگاه کوچکی را توسعه دادند که علاوه بر زیست سازگاری می تواند پس از ورود به بدن به خوبی تومورها را شناسایی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه کمنیتس آلمان روی دستگاه کوچک زیست سازگاری کار کرده اند که می تواند در تشخیص زودهنگام تومورها و بیماری سرطان موثر باشد. وظیفه اولیه این دستگاه پس از ورود به بدن انسان نظارت بر سطح ph خون برای تشخیص نشانه های اولیه سرطان است.

این دستگاه کوچک به نام ابر خازن زیستی نانو پس از ورود به بدن می‌تواند به طور مستقل فعالیت کند. اندازه این دستگاه به قدری کوچک است که می‌تواند بر بخش های غیر قابل دسترس نیز براحتی نظارت داشته باشد.

مهمترین مزیت دستگاه ابرخازن زیستی نانو استفاده از مواد زیست سازگار است. به طوری که نه تنها ماده مضر را در بدن منتشر نمی کند بلکه می تواند همزمان با بدن کار کند. علاوه بر آن سلول های زنده موجود در خون باعث افزایش ۴۰ درصدی عملکرد این دستگاه خواهد شد. در این دستگاه حسگر نظارت بر ph قرار دارد که با دریافت انرژی خود از ابر خازن می تواند بر ph خون نظارت داشته باشد. زیرا نوسان ph خون یکی از نشانه های اولیه سرطان است. این دستگاه کوچک نظارتی توانسته در آزمایشات اولیه خود بصورت پایدار عمل کند. بطوری که در مقابل نوساناتی مانند فشار خون و تغییر قطر رگ ها عملکرد خوبی داشته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال