لامپ هوشمندی که می تواند زندگی افراد مسن را نظارت کند ( CES 2021 )

یک استارتاپ فناوری نوعی لامپ هوشمند به نام Nobi ساخته که با استفاده از سنسورها و فناوری‌های به کار گرفته شده می‌تواند افراد مسن را در خانه هایشان زیر نظر داشته باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لامپ هوشمند به عنوان یک محصول جدید توسط استارتاپ سازنده آن در نمایشگاه CES 2021 […]

یک استارتاپ فناوری نوعی لامپ هوشمند به نام Nobi ساخته که با استفاده از سنسورها و فناوری‌های به کار گرفته شده می‌تواند افراد مسن را در خانه هایشان زیر نظر داشته باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لامپ هوشمند به عنوان یک محصول جدید توسط استارتاپ سازنده آن در نمایشگاه CES 2021 عرضه شده است. سازندگان این لامپ هوشمند قصد دارند تا تولید و عرضه آن را علاوه بر آمریکا در اروپا نیز ادامه دهند. هدف اصلی از ساخت این لامپ استفاده از آن در خانه های سالمندان است. کلیه مصرف کنندگان این لامپ باید هزینه اشتراک ماهانه ۱۱۹ دلار نیز برای آن پرداخت کنند.

لامپ هوشمند Nobi برای کارکرد خود نیاز به یک لامپ هوشمند تر به نام نوبیتا دارد که روی دیوار همان اتاقی نصب خواهد شد که چراغ هوشمند بر روی سقف آن نصب شده است. نوبیتا به عنوان سخت افزار و محل قرارگیری پردازنده اصلی خواهد بود.

چراغ هوشمند Nobi به سنسورهایی با نور مادون قرمز مجهز شده تا در شب نیز قادر به دیدن باشد. این چراغ با استفاده از سنسورهای تشخیص حرکت می‌تواند نور ملایمی را برای مسیر شخص حاضر در اتاق در تاریکی شب روشن کند. همچنین اطلاعات مربوط به حرکت توسط سنسور آن تشخیص داده شده و به پردازنده اصلی انتقال داده می‌شوند. نقش هوش مصنوعی در این چراغ نیز تشخیص وضعیت بدن شخص در هنگام راه رفتن و یا در دراز کشیدن است.

همچنین میکروفون قرار داده شده درون این چراغ قادر است از وضعیت شخص حاضر در اتاق سوال کند. شخص با پاسخ نه می‌تواند این سیستم را از حالت آماده باش خارج کند. در صورت عدم پاسخ نیز برنامه ریزی های از پیش تعیین شده برای هشدار ها اجرا می شود. این هشدار می توانند برای افراد خانواده، پرستاران و یا حتی بخش فوریت های پزشکی ارسال شود. آنچه که به نظر می رسد عملکرد بی نقص این چراغ است و مزایای استفاده از هوش مصنوعی آن را به گزینه مناسبی برای افراد مسن تبدیل می کند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال