حلقه هوشمندی که قادر است علائم کووید 19 را پیش از موعد شناسایی کند

در زمان شیوع ویروس کرونا مهمترین چالش شناسایی افرادی بود که ناقل این ویروس بوده اند. اما علائمی از خود بروز نمی دادند. بدین ترتیب این افراد می توانند بدون اینکه خود بدانند ویروس را به دیگران منتقل کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از engadget، موسسه علوم اعصاب راکفلر (RNI) […]

در زمان شیوع ویروس کرونا مهمترین چالش شناسایی افرادی بود که ناقل این ویروس بوده اند. اما علائمی از خود بروز نمی دادند. بدین ترتیب این افراد می توانند بدون اینکه خود بدانند ویروس را به دیگران منتقل کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از engadget، موسسه علوم اعصاب راکفلر (RNI) و دانشگاه ویرجینیا به سرپرستی علی رضایی، محقق ایرانی موفق شده اند تا یک مدل پیش بینی هوش مصنوعی بسازند که در آن به کمک یک حلقه هوشمند می توان علائم بیماری را پیش از ظهور شناسایی کنند. در این الگو علائم بیماریزودتر از موعد و با دقت بسیار بالا تشخیص دهد.

این مدل پیش بینی هوش مصنوعی مبتنی بر علوم اعصاب است و برای تست آن از شرکت کنندگان درخواست شد تا میزان استرس و اضطرا، حافظه و سایر بیومتریک های روانشاختی را در برنامه وارد کنند. حلقه هوشمند نیز قادر است تا داده های فیزیولوژیکی مانند دمای بدن، تغییر ضربان قلب و ضربان تنفس و همچنین الگوی خواب را جمع آوری کند. این داده ها با هم ترکیب شده و با کمک مدل پیش بینی شیوع ویروس را شناسایی کنند.

رضایی، رئیس موسسه علوم اعصاب راکفلر می گوید: پلتفرم طراحی شده کاربرد زیادی برای کادر درمان خواهد داشت. هم اکنون این طرح توسط بیش از 600 متخصص مراقبت بهداشت آزمایش شده و دانشگاه های بسیاری مانند جفرسون، وندربیلت در حال همکاری در این آزمایش هستند. در این آزمایش همچنین امکان استفاده از حلقه های هوشمند شرکت اورا برای تشخیص علائم در کارکنان نیز بررسی خواهد شد.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال