یک محقق فضایی سیگنال دریافتی تلسکوپ رادیویی SETI را به موجودات فرازمینی نسبت می دهد

یک محقق موضوعات نجومی اعلام کرد سیگنال موسوم به سیگنال !Wow که در سال ۱۹۷۷ توسط تلسکوپ رادیویی SETI کشف شده بود به موجودات فرازمینی تعلق دارد. این یوتیوبر و فعال فضا پس از سال‌ها مجدداً این سیگنال و منشا دقیق آن را بررسی کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آلبرتو […]

یک محقق موضوعات نجومی اعلام کرد سیگنال موسوم به سیگنال !Wow که در سال ۱۹۷۷ توسط تلسکوپ رادیویی SETI کشف شده بود به موجودات فرازمینی تعلق دارد. این یوتیوبر و فعال فضا پس از سال‌ها مجدداً این سیگنال و منشا دقیق آن را بررسی کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آلبرتو کابایرو یکی از محققین موضوعات نجومی می گوید: سیگنال دریافتی Wow از ستاره ای شبیه به خورشید که حدود ۱۸۰۰ سال نوری با زمین فاصله دارد و مکان آن نیز در صورت فلکی قوس است ارسال شده است. این فرد در مصاحبه خود با وب سایت Live Science می گوید: این سیگنال از بهترین سیگنال های رادیویی دریافتی SETI محسوب می شود که توسط تلسکوپ های ما ثبت شده است.

 این اختر شناس آماتور با اشاره به اینکه در زمان مشاهده این سیگنال تلسکوپ Big Ear نیز به طرف صورت فلکی قوس قرار داشته بررسی خود را روی ستاره ای که احتمالا سیگنال از آنجا آمده آغاز کرده است. وی می گوید: منشا این سیگنال را در بین ستارگان کاتالوگ ماهواره گایا از سازمان فضایی اروپا جستجو کرده است. به گفته وی در این بین یک ستاره خاص به نام 2MASS 19281982-2640123 وجود دارد که شباهت بسیاری از نظر قطر و روشنایی به خورشید دارد. کابایرو معتقد است این ستاره مقصد خوبی برای رصد های ستاره شناسی خواهد بود.

 همچنین باید سیاره های اطراف این ستاره در منطقه قابل سکونت نیز بررسی شود. به گفته وی در صورت شناسایی این سیاره ها ممکن است حیات نیز در یکی از سیاره های فراخورشیدی کشف شده پیدا شود. یکی از اختر شناسانی که کشف این سیگنال را انجام داد در این مورد گفته بود: با توجه به عنصر هیدروژن و حضور آن در تمام جهان، ممکن است تمدن های هوشمند در کهکشان راه شیری از سیگنال های نزدیک به فرکانس خط هیدروژن خنثی برای جلب توجه استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال