یک متخصص آب و هوای فضایی در مورد طوفان خورشیدی در حال حرکت به زمین هشدار داد

یک متخصص آب و هوای فضایی معتقد است طوفان خورشیدی قدرتمندی در راه زمین است و ممکن است امروز به زمین برخورد کند. این متخصص که پیش از این در ناسا همکاری داشته است نتیجه این طوفان را بروز اختلالاتی در دستگاه های رادیویی می داند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تامیتا […]

یک متخصص آب و هوای فضایی معتقد است طوفان خورشیدی قدرتمندی در راه زمین است و ممکن است امروز به زمین برخورد کند. این متخصص که پیش از این در ناسا همکاری داشته است نتیجه این طوفان را بروز اختلالاتی در دستگاه های رادیویی می داند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تامیتا اسکوف در توییت خود اعلام کرد زمین مقصد یک شراره خورشیدی در حال حرکت است که احتمالاً زمان جدا شدن آن از خورشید روز شنبه بوده است و ممکن است امروز به زمین برسد. هنوز ناسا اطلاعاتی در این باره در کانال های خبری خود منتشر نکرده است. در صورت برخورد این طوفان خورشیدی به میدان مغناطیسی زمین احتمالاً شاهد اختلال در دستگاه های جی پی اس و دستگاه های رادیویی خواهیم بود. به گفته اسکوف ممکن است شفق های قدرتمندی نیز به وقوع بپیوندد. به همین دلیل علاقه مندان به رصد می توانند این پدیده را مشاهده کنند.

طبق گفته دانشمندان خورشید اکنون به نقطه اوج چرخه فعالیت ۱۱ ساله خود رسیده است و به همین دلیل شدیدترین طوفان ها در چند هفته گذشته رخ داده و انفجارهای آن نیز بیشتر شده است. اکنون یکی از این شراره ها دقیقا به سمت زمین قرار دارد. هنوز نمی توان مشخص کرد این شراره چه ابزارهای دیگری را در زمین با اختلال روبرو می کند.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال