یک استارتاپ میخواهد اعضای جدید پیوندی را درون بدن رشد دهد

یک استارتاپ به نام LyGenesis قصد دارد با هدف نجات جان بیماران دارای بیماری های کبدی روش رشد کبد دوم درون بدن را مورد آزمایش قرار دهد. این استارتاپ قرار است اولین آزمایش خود را نیز روی اولین داوطلب از بوستون انجام دهد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استارتاپ LyGenesis قصد دارد […]

یک استارتاپ به نام LyGenesis قصد دارد با هدف نجات جان بیماران دارای بیماری های کبدی روش رشد کبد دوم درون بدن را مورد آزمایش قرار دهد. این استارتاپ قرار است اولین آزمایش خود را نیز روی اولین داوطلب از بوستون انجام دهد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استارتاپ LyGenesis قصد دارد از طریق تزریق سلول های  اهدایی به غدد لنفاوی در بدن کبد تولید کند. این روش روی موش ها و خوکها مورد آزمایش قرار گرفت و موفقیت آمیز بوده است. در بیانیه این استارتاپ در مورد روش فوق آمده است طی تحقیقات این شرکت کبد انسانی در خوک مدلسازی شد و ساخت کبد جداگانه از طریق تزریق سلولهای کبدی به غدد لنفاوی امکانپذیر است. این کبدهای جداگانه توانستند بیماری های کشنده کبدی را درمان کنند. همچنین کلیه های ایجاد شده بافتی مشابه کلیه های طبیعی داشته و عملکرد آن نیز مشابه بود.

دکتر پائولو فونتس مدیر بخش پزشکی این استارتاپ و مدیر سابق برنامه پیوند کبد می گوید: در حال حاضر تائید درمان های جدید توسط سازمان غذا و دارو به رویکردی سخت گیرانه و مطالعات پیش بالینی نیاز دارد. به گفته پژوهشگران آغاز ساز و کار رشد اعضا از طریق تزریق سلول در دیگر حیوانات میتواند شروع آزمایش های بالینی در انسانهایی باشد که برای پیوند اعضا شرایط مناسبی ندارند. در صورت موفقیت این روش می تواند انقلابی برای جامعه علمی محسوب شود. همچنین محققان معتقدند با استفاده از یک عضو اهدایی میتوان حدود ۷۵ نفر را درمان کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال