میکروفون عجیبی که صدای کاربر را به فضای مجازی منتقل میکند

یک شرکت فناوری ژاپنی نوعی میکروفون بلوتوثی عجیب ساخته است که میتواند صدای کاربر را بدون انتشار در دنیای واقعی به فضای مجازی انتقال دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستگاه Mutalk میکروفون بلوتوثی جدیدی است که در صورت قرارگیری روی دهان آن را بی صدا میکند. شرکت Shiftall توسعه دهنده این […]

یک شرکت فناوری ژاپنی نوعی میکروفون بلوتوثی عجیب ساخته است که میتواند صدای کاربر را بدون انتشار در دنیای واقعی به فضای مجازی انتقال دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستگاه Mutalk میکروفون بلوتوثی جدیدی است که در صورت قرارگیری روی دهان آن را بی صدا میکند. شرکت Shiftall توسعه دهنده این میکروفون است و آن را شبیه به یک هدست واقعیت مجازی ساخته است. البته این دستگاه به جای چشم روی دهان قرار می‌گیرد. روش کارکرد آن نیز به نام تشدیدگر هلمهولتز حدود ۱۶۰ سال پیش توسعه داده شده بود.

طراحی دستگاه به گونه ای است که یک محفظه فشار هوا درون حفره داخلی آن قرار دارد و از خروج فرکانس صدا جلوگیری میکند. در واقع عملکرد اصلی این میکروفون همانند یک صدا خفه کن است که می تواند صداها را تا منفی ۲۰ دسی بل یا ۳۰ دسی بل خفه کند. بطوری که در صورت استفاده حتی افراد کنار کاربر نیز نمی‌توانند صدای او را بشنوند.

میکروفون Mutalk را می توان از طریق بلوتوث و یا جک ۳.۵ میلیمتری به گوشی یا لپ تاپ متصل کرد و از طریق پورت USB_C نیز آن را شارژ کرد. از این دستگاه می توان در جلسات صوتی و یا تماس های تلفنی استفاده کرد. همچنین در صورت استفاده از این میکروفون سر و صدای محیط نیز حذف می شود و افراد آن طرف خط تنها صدای کاربر را می شنوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال