شی عجیبی که با کشف آن قوانین فیزیک نقض شده است

دانشمندان در هنگام مشاهده آسمان متوجه پدیده ای با روشنایی فراتر از انتظار شدند که باید طبق قانون فیزیک به دلیل نور بیش از حد متلاشی شود. اما به دلیل اینکه چنین اتفاقی نیفتاده است علم فیزیک نیز نقض شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پدیده مشاهده شده در گروه اشیایی […]

دانشمندان در هنگام مشاهده آسمان متوجه پدیده ای با روشنایی فراتر از انتظار شدند که باید طبق قانون فیزیک به دلیل نور بیش از حد متلاشی شود. اما به دلیل اینکه چنین اتفاقی نیفتاده است علم فیزیک نیز نقض شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پدیده مشاهده شده در گروه اشیایی با نام ULX قرار می گیرد که حدود ۱۰ میلیون برابر خورشید روشنایی دارند. اخیراً محققان با استفاده از آرایه تلسکوپ طیف سنجی هسته ای پرتو های پر انرژی جهان را مورد بررسی قرار دادند. آنها در این بررسی وجود یک منبع پرتو ایکس فوق روشن را تایید کردند. این منبع با نام M82 X2 بیش از حد قابل قبول نور و انرژی ساطع می کند. پیش از این تصور می شد بدلیل وجود توهم اپتیکال این منابع بیش از حد نورانی دیده می‌شوند.

اما در حال حاضر این نظریه در مورد این منبع نور عجیب صدق نمی‌کند. همچنین پیش از این اختر شناسان ULX ها را نوعی سیاهچاله تصور می‌کردند. اما M82 X2 یک ستاره نوترونی است. آنها به دلیل داشتن چگالی بسیار بالا گرانشی حدود ۱۰۰ تریلیون برابر زمین دارند. ستاره های نوترونی معمولاً از باقی مانده ستاره هایی مانند خورشید ایجاد می شوند. به دلیل گرانش بسیار بالا در صورت جذب هر جسم توسط آن ها و سقوط آن، اثری انفجاری ایجاد می شود.

اکنون محققان دریافتند که میزان مصرف ماده توسط این ستاره نوترونی جدید در یک سال حدود یک و نیم برابر حجم زمین است. برخورد این مواد به سطح این ستاره باعث ایجاد روشنایی‌های بزرگی میشود که ستاره شناسان آنها را رصد می کنند.

به گفته دانشمندان یافته های جدید می تواند ساز و کارهای ناقض قوانین فیزیک در این ستاره را روشن کند. به عقیده آنها در اثر میدان مغناطیسی شدید شکل اتم ها در این ستاره نوترونی تغییر می کند و به همین دلیل با وجود روشن شدن مداوم یکپارچگی این ستاره نیز حفظ شده است.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال