سیستمی که با گرمای انگشت دست قفل گوشی ها را باز می کند

متخصصان امنیتی نوعی سیستم هوشمند ساخته اند که می تواند با کمک هوش مصنوعی پسورد دستگاه های هوشمند را حدس بزند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، متخصصان بخش امنیت سیستم های کامپیوتری نوعی دستگاه جدید مبتنی بر هوش مصنوعی ساختند که می تواند رمز عبور دستگاه هایی مانند گوشی هوشمند را از طریق […]

متخصصان امنیتی نوعی سیستم هوشمند ساخته اند که می تواند با کمک هوش مصنوعی پسورد دستگاه های هوشمند را حدس بزند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، متخصصان بخش امنیت سیستم های کامپیوتری نوعی دستگاه جدید مبتنی بر هوش مصنوعی ساختند که می تواند رمز عبور دستگاه هایی مانند گوشی هوشمند را از طریق رد گرمای به جا مانده از لمس بدست آورد. سیستم ساخته شده توسط محققان دانشگاه گلاسکو ThermoSecure نام دارد.

این محققان می گویند این دستگاه نشان میدهد که چطور با کمک یادگیری ماشینی و کاهش قیمت دوربین های حرارتی میتوان گذرواژه ها را با ریسک های جدید برای کاربران بدست آورد.

است کار این دستگاه حمله حرارتی است. این حملات بلافاصله پس از وارد کردن اطلاعات روی گوشی یا حتی خودپردازها انجام شود. با کمک یک دوربین حرارتی میتوان رد اثر انگشت را پیدا کرد. روشن تر بودن یک نقطه نشان میدهد که آن نقطه دیرتر لمس شده است. این سیستم توسعه یافته نیز میتواند با محاسبه شدت گرما ترتیب دکمه های لمسی شده و در نهایت گذرواژه را پیدا کند.

محمد خمیس رهبر اصلی این پروژه پیش از این در مطالعه ای دیگر ثابت کرده بود که چطور افراد می توانند تنها با نگاه کردن به تصویر حرارتی دکمه ها اعداد گذرواژه را پیدا کنند. وی اکنون در دستگاه خود از هوش مصنوعی برای دقت بیشتر استفاده کرده است. برای آموزش آن نیز از ۱۵۰۰ تصویر حرارتی استفاده شد.

دستگاه ساخته شده می تواند تا ۲۰ ثانیه پس از استفاده از کیبورد تایپ شده با دقت ۸۶ درصد گذرواژه ها را حدس بزند. به گفته این محققان در صورتی که تصویر تهیه شده برای زیر ۲۰ ثانیه باشد حتی گذرواژه های دارای ۱۶ نویسه نیز قابل حدس زدن است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال