نوعی باکتری که می تواند مشکل آلودگی پلاستیکی را حل کند

محققان ژاپنی از نوعی باکتری برای حل مشکل آلودگی پلاستیک در محیط زیست استفاده کردند. باکتری مورد نظر می تواند علاوه بر تجزیه پلاستیک های مبتنی بر نفت دیگر پلاستیک های قابل تجزیه زیستی را نیز تبدیل به عوامل زیست پذیر و سازگار با محیط زیست کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، […]

محققان ژاپنی از نوعی باکتری برای حل مشکل آلودگی پلاستیک در محیط زیست استفاده کردند. باکتری مورد نظر می تواند علاوه بر تجزیه پلاستیک های مبتنی بر نفت دیگر پلاستیک های قابل تجزیه زیستی را نیز تبدیل به عوامل زیست پذیر و سازگار با محیط زیست کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران ژاپنی تلاش کردند تا با ابداع روشی جدید از باکتری برای حل معضل انباشته شدن پلاستیک های نفتی و جلوگیری از تاثیرات مخرب آن بر محیط زیست استفاده کنند. پلاستیک های نفتی شامل پلی اتیلن ترفتالات در بطری های پلاستیکی یکبار مصرف مواد بسته بندی و حتی پارچه نیز وجود دارد. این مواد پس از دفع در محیط زیست برای صدها سال باقی می مانند به طوری که اکنون پلاستیک های نفتی از سطح قابل کنترل نیز بیشتر شده حتی کره زمین نیز قادر به حل آن نیست.

 به گفته شوسوکه یوشیدا، پژوهشگر ارشد، باکتری ها با استفاده از آنزیم های موجود می توانند پلی اتیلن ترفتالات را تجزیه کنند. این ماده مشکل ساز ترین پلاستیک در محیط زیست است که توسط باکتری ایدیونلا ساکاینسیس به پلی۳هیدروکسی بوتیرات با قابلیت تجزیه زیستی تبدیل می شود. این پژوهش که با هدف رفع مشکل پایداری پلاستیک ها انجام گرفت نتایج امیدوارکننده‌ای داشته است. به گفته پژوهشگر ارشد این مطالعه در آینده به مقابله با پلاستیک های موجود در محیط زیست می پردازد. به طوری که با استفاده از یک باکتری بتوان پلاستیک پلی اتیلن ترفتالات را تجزیه کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال