گام بسیار مهم صنعت فضایی چین برای ارسال انسان به ماه

ماموریت چین برای ارسال سه فضانورد به ایستگاه فضایی ساخت این کشور انجام شد و این سه نفر پس از شش ماه با موفقیت این ماموریت را به پایان رسانده و به زمین بازگشتند. با پشت سر گذاشتن این ماموریت یکی از گام های مهم صنعت فضایی چین برداشته شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری […]

ماموریت چین برای ارسال سه فضانورد به ایستگاه فضایی ساخت این کشور انجام شد و این سه نفر پس از شش ماه با موفقیت این ماموریت را به پایان رسانده و به زمین بازگشتند. با پشت سر گذاشتن این ماموریت یکی از گام های مهم صنعت فضایی چین برداشته شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان با صرف میلیاردها دلار در برنامه فضایی قصد دارد انسان را به ماه بفرستد. وی طی رقابت با ایالات متحده و روسیه تاکنون مسیر زیادی را برای هدف خود طی کرده است. علاوه بر ساخت ایستگاه فضایی چسن قصد دارد تا پایگاهی را نیز در ماه دایر کند. به گفته سازمان فضایی ملی این کشور تا سال ۲۰۲۹ نیز یک ماموریت سرنشین‌دار به ماه انجام خواهد شد. البته پیش از این نیز در سال ۲۰۱۷ در ماموریت سفر به ماه توسط موشک لانگ مارچ ۵ ارسال ماهواره های ارتباطی با شکست مواجه شده بود.

در سال ۲۰۲۰ نیز کاوشگر چانگ ای 5 چین با هدف جمع آوری نمونه هایی از خاک و سنگ ماه به سمت آن ارسال شد. این کاوشگر توانست در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۰ به زمین باز گردد و چند نمونه از سنگ و خاک را از سطح ماه به زمین بیاورد. این ماموریت موفقیت‌آمیز باعث شد تا چین سومین کشوری باشد که نمونه های قمری را به زمین آورده است.

 در سال گذشته نیز چین طی ماموریت تیان وان ۱ یک مدارگرد و فرودگر را روی سطح مریخ فرود آورد. این مریخ نورد در ناحیه ای به نام یوتوپیا پلانیتیا در نیمکره شمالی مریخ فرود آمد و طی عملکرد خوب بیش از زمان مورد نظر محققان توانست به کار خود ادامه دهد. این مریخ نورد با استفاده از ابزار خود مانند دوربین هایی با وضوح متوسط و بالا برای نقشه برداری هفت محموله علمی را نیز با خود دارد. چین در سال آینده یک تلسکوپ فضایی بزرگ نیز به فضا پرتاب خواهد کرد تا در کنار ایستگاه تیانگونگ قرار بگیرد. همچنین این کشور یک موشک حامل جدید و یک فضاپیمای جدید را نیز در دست ساخت دارد که هردو با هدف انتقال فضانوردان ساخته خواهند شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال