جلیقه ای که می تواند به طور مداوم بر عملکرد ریه ها نظارت کند

یکی از از ابزارهای کنترل عملکرد ریه بیماران در زمان مشکلات تنفسی استفاده از گوشی پزشکی است. در حال حاضر یک جلیقه آزمایشی که در طول روز روی بدن بیمار قرار دارد نیز می‌تواند این وظیفه را در همه جا و به طور مداوم انجام دهد.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جلیقه […]

یکی از از ابزارهای کنترل عملکرد ریه بیماران در زمان مشکلات تنفسی استفاده از گوشی پزشکی است. در حال حاضر یک جلیقه آزمایشی که در طول روز روی بدن بیمار قرار دارد نیز می‌تواند این وظیفه را در همه جا و به طور مداوم انجام دهد.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جلیقه Pneumo.Vest توسط یک گروه تحقیقاتی در موسسه فرانهوفر آلمان توسعه داده شده است که بر اساس نظارت بر عملکرد ریه بیماران کووید ۱۹ ساخته شده است. اما می‌توان از آن برای سایر بیماری های تنفسی نیز استفاده کرد.

وجود چندین حسگر صوتی پیزوسرامیک(piezoceramic)  در جلو و پشت این جلیقه کوچک ترین صدای تولید شده توسط ریه ها را مورد بررسی قرار می دهد. با توجه به محل قرارگیری هر حسگر امکان تشخیص اینکه صدا از کدام بخش ریه ایجاد می‌شود نیز وجود دارد. یک نرم افزار سفارشی نیز تمامی عملکرد های حسگر را ثبت و تجزیه و تحلیل می کند.

 علاوه بر آن تصویری از ریه به همراه نمایش بخش مشکل دار نیز ایجاد می شود. بدین ترتیب با کمک یک تلفن همراه می توان از عملکرد ریه حتی از راه دور و توسط یک سرور در اینترنت مطلع شد. همچنین امکان نظارت بر بیماران در خانه خود برای مدت طولانی امکان پذیر است.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی و سلامت مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال