ویدئویی از موشک استارشیپ پیش از پرتاب منتشر شد

اگر چه طی روزهای آینده موشک استارشیپ برای پرتاب آماده میشود، ویدئویی از آغاز به کار این موشک توسط ماسک منتشر شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماسک ویدئویی جدید و باورنکردنی از استارشیپ در توئیتر منتشر کرد که در آن موشک استارشیپ روی سکوی پرتاب قرار دارد. عنوان ویدئوی منتشر شده […]

اگر چه طی روزهای آینده موشک استارشیپ برای پرتاب آماده میشود، ویدئویی از آغاز به کار این موشک توسط ماسک منتشر شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماسک ویدئویی جدید و باورنکردنی از استارشیپ در توئیتر منتشر کرد که در آن موشک استارشیپ روی سکوی پرتاب قرار دارد.

عنوان ویدئوی منتشر شده استارشیپ در حال آماده شدن برای پرتاب نام گذاری شده بود. موشک سه میلیارد دلاری اسپیس ایکس ۳۹۵ فوت ارتفاع دارد و در حال حاضر قویترین موشک جهان محسوب میشود.

احتمال دارد تا چند روز دیگر شاهد پرتاب آزمایشی موشک استارشیپ باشیم. پیش از این اداره هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرد موشک استارشیپ تا تاریخ ۱۰ آوریل پرتاب آزمایشی خود را انجام خواهد داد. با وجود اینکه تاریخ پرتاب مشخص شده است اما به نظر می رسد شرکت ایلان ماسک هنوز به مجوز پرتاب نیاز دارد. گفتنی است این مجوز تا قبل از تاریخ پرتاب دریافت خواهد شد.

ماسک پیش از این در مورد موشک استارشیپ هشدار داده بود. وی گفته بود ۵۰ درصد امکان دارد استارشیپ در زمان برخاستن منفجر شود. پرتاب تاریخ ساز اسپیس ایکس می تواند نقطه عطفی در آغاز جاه طلبی های ماسک برای ارسال انسان به ماه و مریخ باشد.

اداره هوانوردی آمریکا اعلام کرد مجوزی برای عملیات استارشیپ صادر نشده است. البته اعلام این مرکز نمی تواند نشان دهنده این باشد که مجوزی گرفته شده و یا محوری در راه است.

آخرین بیانیه ماسک در این مورد اعلام تاریخ سوم آوریل بوده است. اما اطلاعات جدیدی که توسط اداره هوانوردی فدرال منتشر شد نشان می دهد امکان دارد این عملیات زودتر از موعد انجام گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال