اچ‌تی‌سی سرانجام از گوشی One A9 رونمایی کرد؛ میان‌رده زیبای تمام فلزی

شرکت اچ‌تی‌سی سرانجام از پرچم‌دار جدید خود، وان A9 در رویدادی که از دقایقی پیش به همین منظور آغاز شده است، رونمایی کرد تا بدین‌سان اولین گوشی غیر نکسوس که از اندروید 6 مارشمالو برخوردار است را معرفی کرده باشد. این گوشی تازه‌وارد که مدتی است نقل بسیاری از اخبار و شایعات منتشر شده در […]

شرکت اچ‌تی‌سی سرانجام از پرچم‌دار جدید خود، وان A9 در رویدادی که از دقایقی پیش به همین منظور آغاز شده است، رونمایی کرد تا بدین‌سان اولین گوشی غیر نکسوس که از اندروید 6 مارشمالو برخوردار است را معرفی کرده باشد. این گوشی تازه‌وارد که مدتی است نقل بسیاری از اخبار و شایعات منتشر شده در حوزه موبایل است، آمده تا به بازار از دست رفته اچ‌تی‌سی جان تازه‌ای بخشیده و فرصت دیگری برای این شرکت باشد که خودی نشان دهد.

htc one a9

اچ‌تی‌سی وان A9 با یک صفحه‌نمایش 5 اینچی امولد با رزولوشن 1080 پیکسل ساخته شده و اولین گوشی‌هوشمندی است که چیپست اسنپ‌دراگون 617 را در خود جای داده است. این چیپست برای نیرو بخشیدن به دستگاه از 4 چهار هسته کورتکس A53 با فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتزی به همراه چهار هسته دیگر A53 البته با فرکانس کاری 1.2 گیگاهرتز استفاده می‌کند که در مجموع با هشت هسته در کنار پردازنده گرافیکی آدرنو 405 و 2 یا 3 گیگابایت حافظه رم بسته به نسخه آن، به ایفای نقش می‌پردازند.

htc one a9-1

اچ‌تی‌سی عنوان کرده است که وان A9 را از روی یک طرح اولیه با ترکیب عناصر اصلی گوشی‌های پیشین خود نظیر خطوط مشکی آنتن روی قاب پشتی گوشی (که اولین بار روی گوشی One A7 در سال 2013 استفاده شده بود) تولید کرده است. بدنه A9 تماماً فلزی است و روی نمایشگر دستگاه را، یک پوشش محافظ 2.5D گوریلا گلس 4 پوشانده است.

htc one a9-3

این پرچم‌دار تایوانی تبار، تنها 7.2 میلی‌متر ضخامت داشته و به نظر می‌رسد که با صفحه‌نمایش 5 اینچی و وزن 143 گرمی خود، به راحتی در جیب جا خوش کند.

دوربین اصلی دستگاه یک سنسور 13 مگاپیکسلی به همراه سیستم تثبیت‌کننده نوری تصاویر دارد و قادر است ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل را ضبط کند.(چیپ اسنپدراگون 617 از رزولوشن 4K پشتیبانی نمی‌کند). این دوربین قادر است تصاویر با فرمت RAW را ثبت کرده و ویدئوهای تایم‌لپس Hyperlapse را ضبط کند. دوربین سلفی دستگاه دارای سنسور 4 مگاپیکسلی بوده که از فناوری اولتراپیکسل اچ‌تی‌سی برخوردار بوده و دیافراگم روشن F/2.0 دارد.

htc one a9-4

اچ‌تی‌سی وان A9 در دو نسخه با حافظه‌های داخلی 32 و 16 گیگابایت عرضه شده که توسط درگاه میکرواس‌دی تعبیه شده در آن قابل ارتقا خواهد بود. همچنین این دستگاه از ارتباطات مخابراتی LTE پشتیبانی کرده و از طریق DAC قدرتمند جدید خود قادر خواهد تجربه صوتی بی‌بدیلی را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

درون دکمه Home دستگاه یک سنسور اثرانگشت تعبیه شده که همیشه فعال است و به همین علت قادر خواهد بود در هر حالتی حتی زمانی که نمایشگر دستگاه خاموش است، قفل آن را باز کند. همچنین کاربران می‌توانند از این سنسور برای پرداخت‌های گوگل پلی استفاده کرده که به لطف اندروید 6 مارشملو به این مجموعه اضافه شده است.

یک باتری 2150 میلی‌امپرساعتی که از فناوری شارژ سریع نسخه 2.0 و 3.0 پشتیبانی می‌کند، به دستگاه انرژی بخشیده که البته برای این منظور باید یک شارژر 15 واتی جداگانه را خریداری کرد.

htc one a9-5

اچ‌تی‌سی در زمینه لوازم جانبی برای این پرچم‌دار، کاور Dot View II با بهبود کنترل‌های حرکتی را در نظر گرفته به علاوه اینکه هدفون‌ داخل گوشی Pro Studio هم بهترین تجربه BoomSound را برای کاربر رقم خواهد زد.

اچ‌تی‌سی وان A9 از اوایل ماه آینده میلادی در رنگ‌های نقره‌ای عقیق، خاکستری کربنی، طلایی گارنت عرضه خواهد شد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال