امکان آنالیز تصاویر با دقت یک پیکسل توسط الگوریتم بینایی دانشگاه ام آی تی

محققان دانشگاه ام آی تی نوعی الگوریتم بینایی توسعه دادند که امکان آنالیز تصاویر را با دقت یک پیکسل به وجود می آورد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، الگوریتم جدید امکان آنالیز دقیق تصاویر را به وجود می آورد. در حالت کلی ایجاد درک بالا از محیط اطراف برای هوش مصنوعی و […]

محققان دانشگاه ام آی تی نوعی الگوریتم بینایی توسعه دادند که امکان آنالیز تصاویر را با دقت یک پیکسل به وجود می آورد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، الگوریتم جدید امکان آنالیز دقیق تصاویر را به وجود می آورد. در حالت کلی ایجاد درک بالا از محیط اطراف برای هوش مصنوعی و الگوریتم بینایی نیاز به تلاش بسیار است. به همین دلیل این محققان با صرف ۸۰۰ ساعت نوعی الگوریتم بینایی بسیار دقیق توسعه دادند.

 الگوریتم STEGO با همکاری دانشمندان دانشگاه کرنل و مایکروسافت ساخته شد و امکان آنالیز تصاویر را با دقت یک پیکسل خواهد داشت. الگوریتم های پیشین همگی تنها به صورت کلی می توانستند اجسام را از یکدیگر تشخیص دهند. اما الگوریتم جدید از روش دیگری برای تشخیص اجسام استفاده می کند. تکنیکی به نام تقسیم بندی باعث می شود تا دسته ‌بندی‌هایی صورت گرفته و سپس برچسب گذاری برای هر پیکسل انجام می شود. بدین ترتیب هوش مصنوعی می‌تواند با دقت بیشتری جهان اطراف خود را شناسایی کند.

 مهمترین ویژگی این الگوریتم تشخیص آن در برچسب گذاری و شناسایی پیکسل های هر جسم به صورت جداگانه است. بدین ترتیب پس از تقاضای پیکسل ها تنها همان پیکسل ها دریافت خواهد شد. از این رو برای یاد دادن به الگوریتم به هزاران یا صدها هزار تصویر برچسب گذاری شده نیاز است. اما اکنون به دلیل وجود پیکسل های هر تصویر امکان آموزش به این روش وجود ندارد.

از حوزه‌های مورد استفاده از الگوریتم STEGO می توان به شناسایی فضای داخلی یا عکس های هوایی در ارتفاعات زیاد اشاره کرد. در خودروهای خودران نیز می تواند کاربرد داشته باشد. به طوری که امکان رصد علایم و موقعیت های مختلف با وضوح بالا و جزئیات بیشتر وجود خواهد داشت. این محققان امیدوارند در آینده بتوانند محدودیت‌های این الگوریتم بینایی را برطرف کرده و با مطالعات بیشتر آموزش هایی را به این سیستم برای شناسایی بسته های مختلف اشیا بدهند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال