امکان کپی کردن متون داخل عکس در گوگل فوتوز

قابلیت سرچ متن های داخل عکس در گوگل فوتوز به تازگی مورد استفاده قرار گرفته است. این قابلیت را یک کاربر بطور تصادفی در حین جستجوی عکس های خود متوجه شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز ، قابلیت سرچ متن در عکس یک قابلیت بسیار موثر محسوب میشود. تصور کنید زمانی […]

قابلیت سرچ متن های داخل عکس در گوگل فوتوز به تازگی مورد استفاده قرار گرفته است. این قابلیت را یک کاربر بطور تصادفی در حین جستجوی عکس های خود متوجه شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز ، قابلیت سرچ متن در عکس یک قابلیت بسیار موثر محسوب میشود. تصور کنید زمانی که بخواهید در بین هزاران عکس موجود در گالری خود به دنبال یک تصویر خاص باشید. اکنون به کمک این ویژگی جدید میتوانید به راحتی عکس مورد نظر را جستجو کنید.

به گزارش 9To5Google گوگل قبلا چنین اعلامی نکرده بوده است. و تنها پس از اینکه این کاربر چنین قابلیتی را اطلاع رسانی کرده بود در پاسخ گفت: اکنون می‌توان متن را در اپلیکیشن گوگل فوتوز جست‌وجو کرد.

گوگل قبلا قابلیت تشخیص چهره و تشخیص متن را از طریق گوگل لنز عملی کرده بود.  گوگل پیش از ادغام این دو قابلیت با برنامه‌های اندرویدی دوربین و قرار دادن آن در اختیار کاربران، ابتدا در سال ۲۰۱۷ آن را به‌عنوان یک برنامه مستقل عرضه کرد.

برای استفاده از این قابلیت گوگل فوتوز کافیست از یک متن عکس بگیرید و نوشته های داخل متن را به عنوان رمز عبور کپی کنید. با هم مراحل را مرور میکنیم.

1 . برنامه را باز کنید و در قسمت جستجو متن مورد نظر را تایپ کنید. هنگامیکه گوگل آن عکس را پیدا کرد روی آن ضربه بزنید.

2 . روی دکمه گوگل لنز که به شکل مربع و در پائین قرار دارد ضربه بزنید. در این حالت گوگل تمام متن داخل عکس را به حالت برجسته میکند که میتوانید قسمتی از ان را کپی کنید.

3 . اکنون میتوانید متن مورد نظرتان را هر جای دیگر کپی کنید.

این قابلیت جدید میتواند کاربرهای متنوعی داشته باشد که با گذشت زمان مشخص خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال