امکان نصب اندروید بر روی آیفون در پروژه قلعه شنی

گروهی از محققان با شروع پروژه قلعه شنی یا SandCastle تلاش کردند تا امکان نصب ویندوز بر روی گوشی اپل را امکانپذیر کنند. سیستم عامل اندروید قابلیت نصب بر روی هر دستگاهی را داشته است. در این میان تنها گوشی های اپل از این موضوع مستثنی بوده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و […]

گروهی از محققان با شروع پروژه قلعه شنی یا SandCastle تلاش کردند تا امکان نصب ویندوز بر روی گوشی اپل را امکانپذیر کنند. سیستم عامل اندروید قابلیت نصب بر روی هر دستگاهی را داشته است. در این میان تنها گوشی های اپل از این موضوع مستثنی بوده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از arstechnica، دیوید ونگ و کریس وید با اجرای پروژه قلعه شنی تلاش کردند تا سیستم عامل اندروید را روی گوشی های اپل نصب شود. این دو نفر سال ها پیش در پروژه ای دیگر تلاش کرده بودند تا لینوکسرا نیز روی اولین نسخه آیفون پورت کنند. ونگ و وید شرکتی به نام Corelliumرا اداره می کنند که اکنون توسط اپل تحت پیگرد قانونی است. اپل از این دو نفر بخاطر دسترسی به ماشین های مجازی اجرا کننده iOS و رفع باگ آن شکایت کرده است. البته این دو نفر مدعی هستند که این دسترسی باعث پیشرفت آنها در پروژه قلعه شنی شده است.

ونگ و وید چگونه موفق به اجرای پروژه قلعه شنی شدند؟ نینتندو سوییچ به چیپست تگرا انویدیا مجهز است. این نشان می دهد نینتندو سوییچ بصورت پیش فرض قابلیت اجرای اندروید را دارد و میتوان سیستم عامل موبایلی گوگل را به آن پورت کرد. برای پورت کردن یک دستگاه به اندروید نیاز به یک گجت اندروید و سخت افزار مشابه آن است. سپس کار را با کدبیس آن دستگاه آغاز می کنند. اما این موضوع در مورد اپل کاربرد ندارد. زیرا اپل از چیپست های اختصاصی خود استفاده می کند. برای این کار نیاز است تا کدهای اندرویدی برای کلیه درایورها از ابتدا نوشته شود.

ونگ در مصاحبه ای گفته است که بیلدهای ساخته شده توسط این شرکت بزودی منتشر می شوند. تا کنون بیلدهای آیفون 6 تا 11 پرو تهیه شده اما هنوز اغلب آنها به حافظه دسترسی ندارند. البته نمی توان انتظار داشت که محصول نهایی کارایی IOS را داشته باشد. این پروژه تنها یک ماه آغاز شده و این شرکت امیدوار است تا بتنواند به پیشرفت های بیشتری دست پیدا کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال