جذب ذرات پلاستیکی توسط ریشه های گیاهان و کاهش ارزش غذایی آنها

محققان آمریکایی و همچنین چینی در تحقیقات خود در مورد وجود ذرات پلاستیک در طبیعت به نتایج جدیدی دست یافتند. در این بررسی ها مشخص شد که ریشه های گیاه می تواند نانوذرات پلاستیک را جذب کند. جذب نانوذرات پلاستیک توسط ریشه گیاهان می‌تواند روی ارزش غذایی آنها اثر گذاشته و آن را کاهش دهد. […]

محققان آمریکایی و همچنین چینی در تحقیقات خود در مورد وجود ذرات پلاستیک در طبیعت به نتایج جدیدی دست یافتند. در این بررسی ها مشخص شد که ریشه های گیاه می تواند نانوذرات پلاستیک را جذب کند. جذب نانوذرات پلاستیک توسط ریشه گیاهان می‌تواند روی ارزش غذایی آنها اثر گذاشته و آن را کاهش دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جذب ذرات پلاستیکی توسط ریشه های گیاهان می تواند مانع از رشد آنها شود . همچنین ارزش غذایی این گیاهان با کاهش شدیدی روبرو خواهد شد. این اتفاق به دلیل انباشته شدن نانوذرات پلاستیک در گیاهان اتفاق می‌افتد.

استفاده از محصولات پلاستیکی و رها شدن آنها در طبیعت و همچنین عمر طولانی مدت این ماده در محیط زیست آلودگی های گسترده ای را در طبیعت ایجاد کرده است. پژوهشگران آمریکایی و چینی تلاش کردند تا پیامدهای ورود نانو پلاستیک ها به طبیعت و اثر آن بر اکوسیستم دریایی و غذاهای دریایی را بررسی کنند.

باوشان ژینگ، دانشمند حوزه محیط زیست از دانشگاه ماساچوست می گوید: آزمایش های ما نشان داده است که نانو پلاستیک ها می توانند در گیاهان انباشته شود در پژوهش ما این امر به طور کامل مشهود است. در آزمایش گیاه رشادی گوش‌موشی در خاک پرورش یافته و تاثیر نانو پلاستیک ها در رشد آن بررسی شده است. این محقق همچنین می گوید: ذرات نانو پلاستیک به قدری کوچک هستند که همانند ویروس ها می‌توانند تحت تاثیر هوازدگی تغییر کنند. به همین دلیل این نوع پلاستیک ها از مورد های آزمایشگاهی متفاوت است. ما در آزمایشهای خود سعی کردیم نانو پلاستیک های متفاوت را با بارهای مثبت یا منفی برای آزمایش تولید کنیم.

نانو پلاستیک ها می توانند زیست‌توده گیاهان را کاهش دهند که به کاهش ارزش غذایی آنها می‌انجامد. همچنین در این آزمایش مشخص شد که ذرات با بار مثبت ضرر بیشتری برای گیاه خواهند داشت. در حال حاضر محققان تلاش دارند تا تاثیر این آلاینده‌ها را به محصولات غذایی و ایمنی نیز پیدا کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال