سوء استفاده از اطلاعات شخصی در راستای طرح رجیستری تلفن همراه

کلاهبرداری از طریق طرح رجیستری تلفن همراه موضوعی است که اخیرا بسیار به آن پرداخته می شود. اخیرا گزارش هایی مبنی بر سوء استفاده از اطلاعات شهروندانی که سفر به کشورهای خارجی داشته اند، رسیده است که با توجه به فرا رسیدن ایام اربعین و مسافرت بسیاری از افراد به کربلا، موضوعی است که باید […]

کلاهبرداری از طریق طرح رجیستری تلفن همراه موضوعی است که اخیرا بسیار به آن پرداخته می شود. اخیرا گزارش هایی مبنی بر سوء استفاده از اطلاعات شهروندانی که سفر به کشورهای خارجی داشته اند، رسیده است که با توجه به فرا رسیدن ایام اربعین و مسافرت بسیاری از افراد به کربلا، موضوعی است که باید به آن به طور جدی تری رسیدگی شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، اخیرا برخی از دفاتر غیرقانونی و آژانس های مسافرتی، با افراد تماس می گیرند و از آن ها در رابطه با سفر اخیرشان به کشورهای دیگر سوال می پرسند. اگر فرد پاسخ مثبتی بدهد مبنی بر آنکه سفر خارجی داشته است؛ به او پیشنهاد پول می شود تا بتواند بخشی از هزینه های سفر خود را از آن طریق جبران کند و در عوض آن، اطلاعات او و پاسپورت و مدارکش را برای لحظه ای در اختیار می گیرند تا رجیستری یک تلفن را با آن انجام دهند. رجیستری یک شماره به نام فردی که مالک آن نمی باشد، عملی است که به طور گسترده ای در حال افزایش می باشد و با آنکه این موضوع در حدود دو سالی است که مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است و حتی رسانه ای نیز شده است اما هنوز راه حل قاطعی برای آن اجرایی نشده است.

یکی از شهروندان در این رابطه از تماس تلفنی ای می گوید که اگر هوشیاری اش در اطلاع به پلیس نبود، می توانست به راحتی او را در دام افراد سودجو بیندازد زیرا که تنها در قبال دریافت مبلغ اندکی پول تمام اطلاعات شخصی او در اختیار کلاهبرداران قرار می گرفت. حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی، در این رابطه از تعطیلی 200 مرکز فروش سیم کارت غیر قانونی خبر می دهد. محمدجواد آذری جهرمی نیز در این رابطه از ارتباط سامانه گمرک با ناجا می گوید و امیدوار است تا این فرایند از بسیاری از کلاهبرداری ها جلوگیری کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال