افزایش سرعت چین در دستیابی به منابع ماه

منابع آمریکایی می گویند چین برای رسیدن به ماه و در رقابت با ایالات متحده تلاش های خود را دو برابر کرده است. این تلاش ها شامل برنامه های زیادی است که چین را در رسیدن به این هدف کمک می کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین با هدف رسیدن سریع […]

منابع آمریکایی می گویند چین برای رسیدن به ماه و در رقابت با ایالات متحده تلاش های خود را دو برابر کرده است. این تلاش ها شامل برنامه های زیادی است که چین را در رسیدن به این هدف کمک می کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین با هدف رسیدن سریع تر به ماه برنامه ای را مشابه آرتمیس تنظیم کرده است. این برنامه باعث نگرانی ناسا و مقامات ایالات متحده شده است.

از طرفی ناسا تلاش دارد تا بودجه خود را در این پروژه افزایش دهد. به همین دلیل تامین مالی این پروژه در چین پرسش هایی را برای این آژانس فضایی ایجاد کرده است.

کوین پولپیتر، کارشناس فضایی چین در مرکز تحلیل های دریایی آمریکا در این مورد می گوید: بودجه این پروژه همانند جعبه سیاه است. البته چین تنها در صورتی این پروژه را تایید کرده که بودجه تامین مالی آن را نیز دارد. چین اخیرا برخی از برنامه های خود برای رسیدن به ماه را منتشر کرده که برخی از آنها از ابتدای سال تاکنون محقق شده اند. وو ویرن، طراح ارشد این پروژه در مراسم روز فضایی در چین اعلام کرد مردم چین تا سال ۲۰۳۰ می توانند روی ماه قدم بگذارند.

ارسال انسان به ماه هزینه زیادی در بردارد. ناسا از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ مبلغ ۱۰۲.۵ میلیارد دلار در این زمینه هزینه کرده است. طبق اعلام شرکت پژوهشی یوروکانسالت چین تا سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه گذاری کرده است. البته این مقدار برای ساخت ایستگاه فضایی و یا تامین برنامه ماهانه به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار کفایت نمی کند. احتمالا تامین مالی با بودجه های غیرشفاف انجام میگیرد. با توجه به افزایش برنامه علی فضایی چین، بودجه آن نیز افزایش می‌یابد که احتمالا ترکیبی از بودجه نظامی خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال