شتاب در تولید انرژی تجدیدپذیر در اروپا با کمبود مواد معدنی مواجه شد

اروپا تولید انرژی تجدید پذیر خود را با هدف قطع واردات سوخت از روسیه با سرعت بیشتری پیگیری می کند. اما به نظر می رسد این برنامه به دلیل کمبود مواد معدنی، فلزات و دیگر اجزای لازم با مشکل مواجه شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کمیسیون اروپا برنامه جدیدی را […]

اروپا تولید انرژی تجدید پذیر خود را با هدف قطع واردات سوخت از روسیه با سرعت بیشتری پیگیری می کند. اما به نظر می رسد این برنامه به دلیل کمبود مواد معدنی، فلزات و دیگر اجزای لازم با مشکل مواجه شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کمیسیون اروپا برنامه جدیدی را با هدف شتاب دادن به تولید انرژی تجدید پذیر آغاز کرده است. به طوری که در این برنامه سرعت حرکت اروپا به سمت انرژی بادی و خورشیدی افزایش خواهد یافت. همچنین منابعی مانند گاز طبیعی در این قاره افزایش یافته و کارایی انرژی نیز بیشتر می شود.

 حرکت به سوی انرژی تجدید پذیر با استخراج یا واردات مواد لازم برای ساخت تکنولوژی های انرژی پاک در یک راستا قرار دارد. این مواد شامل مس، لیتیوم و غیره می باشد. البته زنجیره های تامین مواد نیز در جهان با افزایش تقاضا برای انرژی های تجدید پذیر تحت فشار قرار دارند. کوین بوک از شرکت انرژی کلیر ویو (ClearView Energy Partners)، می گوید: در واقع انجام این پروژه انتقال از نوسانات هزینه متغیر هیدروکربن ها به سمت مواد و فلزات ساخت و ساز است. همچنین محدودیت های ظرفیت داخلی اروپا برای تولید هیدروکربن به سمت محدودیت زنجیره ارزش انرژی تجدید پذیر تبدیل شد.

 این برنامه قصد دارد میزان انرژی تجدیدپذیر اروپا را از ۴۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ به ۴۵ درصد از کل انرژی تغییر دهد. در واقع در عرض ۸ سال میزان تولید انرژی تجدید پذیر ۲۰۰ کیلو وات افزایش خواهد یافت .به گفته کمیسیون اروپا در صورت موفقیت این برنامه ریزی در اهداف کوتاه مدت تا پایان امسال دو سوم واردات گاز این قاره حذف خواهد شد. هدف اروپا در صفر کردن این موضوع تا سال ۲۰۵۰ نیاز به عناصر کلیدی در صفحات خورشیدی مانند ۳۵ درصد مس و ۴۵ درصد سیلیکون خواهد داشت. این مواد باید در ساخت ماشین های الکتریکی باتری ها توربین های بادی و صفحات خورشیدی مورد استفاده قرار بگیرد. برنامه انرژی بین المللی منتشر شده اخیر نیز این ریسک های زنجیره تامین را تایید کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال