طبق پیش بینی IDC چین طی یک دهه آینده رهبر صنعت نیمه هادی خواهد شد

شرکت بین المللی داده IDC پیش بینی می کند تا ۱۰ سال آینده چین با رشد زیاد در زمینه نیمه هادی ها و هوش مصنوعی به خودکفایی رسیده و می تواند به رهبر صنعت نیمه هادی تبدیل شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماریو مورالس از از تحلیلگران شرکت بین المللی داده […]

شرکت بین المللی داده IDC پیش بینی می کند تا ۱۰ سال آینده چین با رشد زیاد در زمینه نیمه هادی ها و هوش مصنوعی به خودکفایی رسیده و می تواند به رهبر صنعت نیمه هادی تبدیل شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماریو مورالس از از تحلیلگران شرکت بین المللی داده IDC در مصاحبه ای که اخیراً با سی ان بی سی انجام داده اعلام کرد چین اگرچه اکنون حدود ۳ تا ۴ نسل در صنعت نیمه رسانا از پیشتازان آن عقب‌تر است اما در آینده می‌تواند به رهبر این صنعت تبدیل شود. در حال حاضر پیشتازان این صنعت شامل تایوان، کره و اینتل آمریکا هستند.

 تایوان و سامسونگ با تولید تراشه های ۷ نانومتری نیاز بسیاری از گوشی های مدرن را تامین می کن.د در حالی که چین نیز توانسته محصولاتی با قابلیت مصرف جهانی تولید و عرضه کند. این محصولات شامل نیمه هادی هایی برای مدیریت انرژی، میکروکنترلرها و حسگرها برای دیگر مصرف‌کنندگان است. فروش این بخش توانسته باعث افزایش کارایی بخش نرم افزار و تجهیزات چین شود که این موضوع پیشرفت صنعت نیمه هادی را به دنبال دارد.

 از طرفی برخی شرکت‌های فناوری چینی مانند هواوی و SMIC توسط ایالات متحده تحریم شده و در لیست سیاه قرار دارند. البته دیگر شرکت‌های فناوری چینی همانند تنسنت، علی بابا، بایدو و میتوان نیز تلاش کردند تا در زمینه توسعه تراشه سرمایه گذاری هایی انجام دهند که در آینده باعث تغییراتی در این صنعت خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال