طبق ادعای مایکروسافت حملات سایبری به سازمان های دوستدار اوکراین افزایش پیدا کرده است

مایکروسافت مدعی شد در چند وقت اخیر تعداد حملات سایبری که توسط هکرهای روسی انجام می گیرد به شدت افزایش پیدا کرده که همگی آنها سازمان های دولتی، گروه های بشردوستانه و یا شرکت های مخابراتی و انرژی را هدف قرار داده اند. به گفته مایکروسافت علاوه بر این سازمانها حدود ۴۰ کشور دیگر که […]

مایکروسافت مدعی شد در چند وقت اخیر تعداد حملات سایبری که توسط هکرهای روسی انجام می گیرد به شدت افزایش پیدا کرده که همگی آنها سازمان های دولتی، گروه های بشردوستانه و یا شرکت های مخابراتی و انرژی را هدف قرار داده اند. به گفته مایکروسافت علاوه بر این سازمانها حدود ۴۰ کشور دیگر که حامی اوکراین هستند نیز این حملات روسیه را تجربه کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً مایکروسافت گزارش جدیدی را در مورد حملات سایبری از سوی سازمانهای اطلاعاتی روسیه منتشر کرده است که نشان می‌دهد این حملات علیه کشورهای متحد اوکراین افزایش داشته است. هکرهای روسی علاوه موسسه های دولتی بخش های مربوط به اطلاعات جنگ را نیز هدف قرار می دهند. در این گزارش اعلام شد حدود ۱۰۰ سازمان در ۴۲ کشور مختلف مورد حملات هکرهای روسی قرار گرفتند که ۶۰ درصد آنها به اعضای ناتو و ایالات متحده مربوط بوده است.

 به گفته مایکروسافت ۲۹ درصد این حملات نیز با موفقیت همراه بود و یک چهارم آن ها در نهایت با موفقیت توانسته اند اطلاعات را از شبکه‌های یک سازمان استخراج کنند. از مهمترین اهداف این هکرها کشور لهستان بوده است. زیرا این کشور بیشترین کمک های نظامی و بشردوستانه اوکراین را در اختیار داشته است. در این بین کشور استونی از حوزه دریای بالتیک هیچگونه حملات سایبری را تجربه نکرده است. کشور اوکراین پس از شروع جنگ برای حفاظت از داده ها آنها را روی فضای ابری به میزبانی مراکز داده سراسر اروپا منتقل کرد تا بتوانند از یک آسیب پذیری بزرگ جلوگیری کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال