طبق اعلام مایکروسافت در ویندوز ۱۱ شاهد عملکرد جدید کلید Print screen خواهیم بود

2مایکروسافت در تصمیمی تازه قصد دارد عملکرد کلید Print screen را در ویندوز ۱۱ با ابزاری دیگر جایگزین کند. طبق اعلام مایکروسافت در ویندوز ۱۱ این کلید به جای تهیه اسکرین شات از کل صفحه ابزار جدیدی را باز می کند که در آن می توان بخشی از صفحه که مورد نیاز است را انتخاب […]

2مایکروسافت در تصمیمی تازه قصد دارد عملکرد کلید Print screen را در ویندوز ۱۱ با ابزاری دیگر جایگزین کند. طبق اعلام مایکروسافت در ویندوز ۱۱ این کلید به جای تهیه اسکرین شات از کل صفحه ابزار جدیدی را باز می کند که در آن می توان بخشی از صفحه که مورد نیاز است را انتخاب کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این کلید از زمان ویندوز ۹۵ تاکنون همین وظیفه را داشته است. اکنون مایکروسافت تصمیم گرفته تا وظیفه این کلید را تغییر دهد. البته این کلید در ترکیب با دیگر کلیدها قابلیت های دیگری نیز ارائه می کند. در حال حاضر با تهیه اسکرین شات با این کلید می توان آن را در برنامه های ویرایش الصاق کرد و سپس به ویرایش پرداخت. همچنین ترکیب این کلید بهمراه کلید Alt باعث میشود تا تنها از یک پنجره اسکرین شات گرفت و بدین ترتیب به برش نیاز نخواهد بود.

گزارش جدید نشان می دهد مایکروسافت در نسخه بنای ویندوز عملکرد Print screen را با باز شده ابزاری به نام Snipping Tool جایگزین کرده است. بدین ترتیب کاربر می تواند تنها از یک بخش صفحه اسکرین شات تهیه کرده و قدرت مانور این کلید افزایش یافته است. در حال حاضر این ابزار با کمک کلیدهای ترکیبی Win+Shift+S در دسترس قرار می‌گیرد.

ابزار جدید مایکروسافت به نام Snipping Tool قابلیت های دیگری مانند ضبط صفحه نمایش و تهیه اسکرین شات زمان دار نیز خواهد داشت. با این وجود ممکن است کابران عملکرد قلب این کلید را ترجیح دهند. به همین دلیل مایکروسافت در قسمت تنظیمات بخشی را برای جلوگیری از تغییر عملکرد قرار داده است. در صورت غیرفعال کردن این ابزار کارکرد این کلید به حالت قبل بازمی‌گردد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال