طبق تحقیقات اخیر سرعت ذوب یخچال روز رستاخیز افزایش یافته است

محققان می گویند یخچال طبیعی سواحل غربی در قطب جنوب که به یخچال روز رستاخیز شهرت دارد با سرعتی بیشتر از تصور دانشمندان در حال ذوب شدن است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق ادعای دانشمندان یخچال طبیعی Thwaites بر اثر جریان های گرم اقیانوسی ضعیف تر شده و در حال ترک […]

محققان می گویند یخچال طبیعی سواحل غربی در قطب جنوب که به یخچال روز رستاخیز شهرت دارد با سرعتی بیشتر از تصور دانشمندان در حال ذوب شدن است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق ادعای دانشمندان یخچال طبیعی Thwaites بر اثر جریان های گرم اقیانوسی ضعیف تر شده و در حال ترک خوردن و ذوب شدن است.

در این مطالعه از یک ربات کوچک شبیه به لوله به اندازه ۳ متر با نام Icefin استفاده شده است. تحقیقات با کمک این ربات از سال ۲۰۲۰ آغاز سده بود. در آن زمان محققان این ربات را به عمق ۶۰۹.۶ متری عمق این یخچال فرستاده بودند تا از این این نقطه تحقیقات خود را آغاز کنند. زیرا یخ از این قسمت شروع به شناور شدن می کند.

مقاله های منتشر شده در مجله نیچر نشان می دهد داده های ربات از عقب نشینی یخچال از کف اقیانوس حمایت دارد. همچنین این یخچال از پایه در حال نازک شدن است و همین موضوع سرعت ذوب آن را افزایش داده است. این ربات متوجه شد در اثر شکاف های ایجاد شده آب های گرم می توانند به درون آن نفوذ کرده و سرعت ذوب بخش های داخلی را سریع تر کنند.

خط زمینی این یخچال از سال ۱۹۹۰ تاکنون حدود ۱۵ متر به عقب رفته است. بدین ترتیب حدود ۱۲۰ کیلومتر یخ از این منطقه خارج شده است. دانشمندان ادعا میکنند در صورتی که ذوب این یخ با همین سرعت ادامه پیدا کند در آینده باعث افزایش ۴۵ سانتیمتری آب دریا شده و شاهد ایجاد هرج و مرج در جهان خواهیم بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال