به گفته محققان کنه ها عادت به جفتگیری روی صورت انسان دارند

یافته های اخیر محققان نشان میدهد کنه ها پوست صورت را برای مکان جفتگیری انتخاب می کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه ردینگ انگلیس میگویند محل جفت گیری کنه های ریز روی صورت انسان ها است. این موجودات کوچک علاقه دارند در هنگام خواب روی صورت انسان ها رابطه جنسی […]

یافته های اخیر محققان نشان میدهد کنه ها پوست صورت را برای مکان جفتگیری انتخاب می کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه ردینگ انگلیس میگویند محل جفت گیری کنه های ریز روی صورت انسان ها است. این موجودات کوچک علاقه دارند در هنگام خواب روی صورت انسان ها رابطه جنسی داشته باشند. البته امکان مشاهده آنها با چشم غیر مسلح وجود ندارد. آنها به دلیل عادات جفتگیری عجیب روی پوست همه انسان ها حضور دارند.

تقریبا همه افراد روی صورت خود این موجودات ریز را با خود حمل می‌کنند و حتی در بزرگسالان و در منافذ باز پوست تعداد آنها به اوج خود می رسد. محققان در این پژوهش زندگی مخفی و نحوه تکامل کنه ها را بررسی کردند. پروفسور الکساندر پروتی از نویسندگان این مطالعه می گوید: کنه های مورد مطالعه روی پوست انسان نسبت به گونه‌های مشابه دارای آرایش متفاوتی از ژن ها هستند. به طوری که در DNA آنها تغییراتی انجام گرفته است که در نهایت به رفتارهای غیرعادی بدنی در آنها منجر شده است.

 از هر ۴۸ هزار نوع کنه شناخته شده تنها دو مورد روی صورت انسان زندگی میکند و امکان دیدن آنها تنها از طریق میکروسکوپ وجود خواهد داشت. خویشاوند اصلی این کنه ها عنکبوت ها هستند و طبق این مطالعه محل زندگی آنها نیز در فولیکول مو و به صورت دفن شده است. تغذیه آنها نیز از طریق روغن های ترشح شده توسط پوست انجام می شود.

آنها به دلیل تغییرات ژنتیکی نیرویی که باعث بیدار شدن حیوانات در نور می شود را از دست داده اند به همین دلیل در برابر اشعه فرابنفش فاقد محافظ خواهند بود. آرایش ژنی جدید آن ها باعث شده است تا عادات جفتگیری عجیبی نیز داشته باشند. محل جفت گیری آنها نیز در حالت چسبیده به موی انسان هست.

طبق گفته نویسندگان این مطالعه فرایند تکامل این کنه ها با هدف تبدیل شدن به همزیستی انجام گرفته است. از طرفی به دلیل عدم قرارگیری در معرض جفت های بالقوه احتمالاً در نهایت آنها به بن بست تکاملی رسیده و منقرض خواهند شد. این مطالعه همچنین تایید می کند به دلیل وجود این کنه ها روی پوست بسیاری از بیماریهای پوستی نیز توسط آنها ایجاد می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال