طبق داده های دمایی زمین ژوئیه امسال به عنوان گرمترین ماه ثبت شد

طبق داده های دمایی زمین که در طول دوره‌های مختلف ثبت شده از ماه ژوئیه ۲۰۲۱ به عنوان گرمترین ماه نام برده می شود. از تاریخ ۱۰ تیر تا نهم مرداد ماه همانند سال های ۲۰۱۶، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به عنوان گرمترین ماه با اختلاف دمای کمی شناخته شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری […]

طبق داده های دمایی زمین که در طول دوره‌های مختلف ثبت شده از ماه ژوئیه ۲۰۲۱ به عنوان گرمترین ماه نام برده می شود. از تاریخ ۱۰ تیر تا نهم مرداد ماه همانند سال های ۲۰۱۶، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به عنوان گرمترین ماه با اختلاف دمای کمی شناخته شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تغییرات اقلیمی در آینده کره زمین به زودی بیشتر از آنچه که اکنون قابل مشاهده است خود را نشان خواهد دا.د ریک اسپین رد، از اداره ملی اقیانوسی و اتمسفری آمریکا در مورد تغییرات اقلیمی کنونی می گوید: هم اکنون قرار گرفتن در رده نخست یعنی همان بدترین جایگاه است.

طبق گزارش های داده شده در ژوئیه ۲۰۲۱ دمای هوا از میانگین دمای زمین ۱۵.۸ درجه سلسیوس به میزان 0.93 بیشتر بوده است. همین موضوع ژوئیه را گرمترین ماه در ۱۴۲ سال گذشته کرده است. از دهه ۱۹۵۰ تاکنون همه نقاط جهان درگیر گرم شدن و افزایش دما بوده اند. اینگر اندرسن از محیط زیست سازمان ملل در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: تغییرات اقلیمی که اکنون آغاز شده به شدت در حال گسترش خواهد بود و از این شرایط کسی در امان نیست.

وضعیت دمای هوا در قاره جنوبگان نیز چندان امید بخش نیست. سازمان جهانی هواشناسی حدود یک ماه پیش رکورد بالاترین رقم دما را در این منطقه ثبت کرده است و بیشترین دمای ماه ژوئیه در نیمکره شمالی بوده و در این بین آسیا نیز گرمترین ماه چند سال اخیر را پشت سر گذاشته است. حتی برخی از دانشمندان بین المللی گرمای پایانی ماه ژوئن را تنها با در نظر گرفتن تغییرات اقلیمی توجیه کرده و غیر از آن دلیل دیگری برای این گرما و افزایش دما وجود نخواهد داشت.

 استفاده از سوخت های فسیلی و پیوند آن با تغییرات اقلیمی باعث شده که شرایط آب و هوایی در کره زمین به شدت متاثر شود. سازمان جهانی هواشناسی نیز تایید کرد اگر نشر گازهای گلخانه‌ای به همین روند ادامه پیدا کند در آینده رکورد های دمایی بالاتر را نیز شاهد خواهیم بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال