درمان دقیق در کمردرد مزمن با فناوری جدید ارائه تصاویر HD از نخاع

فناوری جدید می‌تواند در لحظه تصاویر HD از نخاع را در اختیار جراحان قرار داده و به درمان دقیق‌تر کمردردهای مزمن بیانجامد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری جدید با کاربردهای بسیار زیاد می‌تواند باعث کاهش درد در افراد دارای کمردرد مزمن شود. محققان دانشگاه کالیفرنیا نوآوری جدیدی را توسعه دادند که […]

فناوری جدید می‌تواند در لحظه تصاویر HD از نخاع را در اختیار جراحان قرار داده و به درمان دقیق‌تر کمردردهای مزمن بیانجامد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری جدید با کاربردهای بسیار زیاد می‌تواند باعث کاهش درد در افراد دارای کمردرد مزمن شود. محققان دانشگاه کالیفرنیا نوآوری جدیدی را توسعه دادند که در آن امکان تصویربرداری با وضوح بالا از نخاع در حین جراحی فراهم شده و دید بهتری از نخاع برای پزشکان فراهم خواهد شد.

این فناوری با نام تصویربرداری سونوگرافی کاربردی نقشه‌ای از پاسخ طناب نخاعی به درمان‌های مختلف را در لحظه ارائه می‌کند. به گفته این محققان فناوری جدید می‌تواند کاربردهای بسیار زیادی داشته باشد. از کاربردهای اصلی این فناوری می‌توان به کاهش درد در افراد دارای کمردرد مزمن در جهان اشاره کرد.

واسیلیوس کریستوپولوس استادار مهندسی زیستی در این دانشگاه که در استفاده از تصویربرداری سونوگرافی کاربردی پیشگام بوده آن را دارای تحرک قابل توجه می‌داند. در این پژوهش برای استفاده از تصویربرداری سونوگرافی کاربردی با مرکز بازسازی عصبی USC در بیمارستان کوک همکاری شده است. محققان از این فناوری روی ۶ بیمار استفاده کردند.

کریستوپلوس در توضیح منطق پشت تحریک طناب نخاعی می‌گوید: در حالت عادی در صورت ایجاد درد در دست به طور غریزی آن را مالش می‌دهیم. این کار باعث افزایش جریان خون و تحریک اعصاب حسی شده و سیگنالی را به مغز ارسال می‌کند که بتواند درد را پنهان کند. به عقیده ما تحریک طناب نخاعی نیز می‌تواند چنین عملکردی داشته باشد. اما باید فعال شدن نخاع در نتیجه تحریک به صورتی موثر مشاهده شود.

همچنین با استفاده از این فناوری می‌توان تغییرات جریان خون در نخاع را در اثر تحریک الکتریکی کنترل کرد. به گفته این محقق با استفاده از این فناوری می‌توان کارآمد بودن درمان را مشاهده کرده و همچنین بهترین روش برای مشاهده پاسخ‌های فیزیولوژیکی در لحظه و در طول جراحی خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال