اطلاعات شخصی مشتریان ایسر به دلیل نفوذ امنیتی به وب‌سایت این شرکت افشا شد

با آن‎که نفوذهای امنیتی پدیده‎ای جدید به شمار نمی‎روند، ولی باز هم به شکل بارزی باعث احساس ناراحتی برای آ‎‌ن‎دسته از افرادی می‎شوند که به شکل مستقیم تحت تاثیر این امر قرار گرفته‎اند، به خصوص زمانی که بحث اطلاعات شخصی و حریم خصوصی دخیل است. به عنوان مثال، یک دیتابیس به شکل نادرست پیکربندی شده […]

با آن‎که نفوذهای امنیتی پدیده‎ای جدید به شمار نمی‎روند، ولی باز هم به شکل بارزی باعث احساس ناراحتی برای آ‎‌ن‎دسته از افرادی می‎شوند که به شکل مستقیم تحت تاثیر این امر قرار گرفته‎اند، به خصوص زمانی که بحث اطلاعات شخصی و حریم خصوصی دخیل است.

به عنوان مثال، یک دیتابیس به شکل نادرست پیکربندی شده اطلاعات 191 میلیون رای‎دهنده‎ی آمریکایی را درست قبل از انتهای سال گذشته‎ی میلادی در معرض نمایش عموم در اینترنت قرار داد، تا این‎که مقامات این کشور جلوی آن را گرفتند. اوایل بهمن ماه سال گذشته، آسیب‎پذیری به اسم ‘CardCrypt’ توسط شرکت Wandera ‎ کشف شد که پس از آن معلوم شد 16 شرکت جهانی موفق نشده‎اند ترافیک قسمت پرداختی وب‎سایت‎ها و اپلیکیشن‎های خود را رمزنگاری کنند.

متاسفانه، در رابطه با مشتریان شرکت ایسر، این شرکت متحمل یک نفوذ امنیتی شده که سایت تجارت الکترونیکی این شرکت در آمریکا را تحت تاثیر خود قرار داده است. اطلاعات شخصی مشتریانی که از این سایت بین تاریخ 12 می سال 2015 و 28 آوریل 2016 استفاده کرده‎اند ممکن است دست شخص ثالث غیر معتبری قرار گرفته باشد.

طبق عریضه‎ای که به همراه اداره‎ی دادستانی کل ایالت کالیفرنیا نوشته شده است، اطلاعاتی که تحت تاثیر بالقوه‎ی این نفوذ قرار گرفته‎اند شامل اسامی، آدرس‎ها، کارت‎های اعتباری، تاریخ‎های انقضاء و کدهای امنیتی CCV می‎شود. عریضه‎ی ایسر با اعلام این گفته چنین ادامه پیدا می‎کند:

ما شماره‎های تامین‎اجتماعی افراد را جمع‎آوری نمی‎کنیم و پی به وجود مدرکی دال بر این نبرده‎ایم که اطلاعات عبور یا رمز عبور تحت تاثیر این نفوذ قرار گرفته باشند.

این شرکت ارائه‎ی سرویس رایگان Credit Monitoring (سیستمی که گزارشات اعتباری مشتریان که تاریخچه‎ی تراکنش‎های مالی شخص را نشان می‎دهد در رابطه با نشانه‎های شیادی احتمالی، بررسی می‎کند) را برای مشتریان تحت‎تاثیر قرار گرفته برخلاف شرکت‎هایی نظیر Experian و Target متوقف کرد، دو شرکتی که از نفوذ به داده‎های خود در طول چند سال اخیر رنج برده‎ بوده‎اند. در عوض، ایسر به مشتریان پیشنهاد کرده است که نسبت به حساب‎های خود هشیار باشند و گزارشات رایگان اعتباری را به منظور مشخص‎سازی نشانه‎هایی از شیادی، بررسی و مرور کنند.

فعلا، شرکت ایسر سخنی در رابطه با وقوع این نفوذ در سایر کشورها اظهار نکرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال