دستیابی به فناوری فوتونیک ارتباطات بیسیم 6G و سرعت‌های بی‌سابقه انتقال داده

محققان توانستند با دستیابی به سرعت‌های بی‌سابقه در فناوری فوتونیک ارتباطات بیسیم به سریع‌ترین سرعت انتقال داده در جهان دست پیدا کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر ارتباطات بیسیم در جای جای جهان و به ‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد محققان در سراسر جهان به دنبال افزایش سرعت […]

محققان توانستند با دستیابی به سرعت‌های بی‌سابقه در فناوری فوتونیک ارتباطات بیسیم به سریع‌ترین سرعت انتقال داده در جهان دست پیدا کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر ارتباطات بیسیم در جای جای جهان و به ‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد محققان در سراسر جهان به دنبال افزایش سرعت شبکه‌های فعلی هستند تا بتوانند از طریق آن آینده ارتباطات مربوط به شبکه‌های 6G را افزایش دهند.

گروهی از محققان در دانشگاه اوزاکا و IMRA AMERICA برای افزایش سرعت انتقال داده از قدرت لیزرها استفاده کرده و به سرعت رکورد شکن دست پیدا کردند. در این روش از کاهش نویز سیستم استفاده شده و سپس شاهکاری با کمک فوتونیک در باند تراهرتز ایجاد شد. محققان روی روش پیچیده‌ای به نام مدولاسیون سیگنال چند سطحی کار می‌کنند تا بتوانند ارتباطات آنی را در شبکه‌های 6G ایجاد کنند. امکان جمع آوری داده‌های بسیار زیادی را در باند زیر تراهرتز فراهم خواهد کرد و همچنین زمان پاسخگویی نیز با سرعت بالا حفظ خواهد شد.

البته این روش می‌تواند با چالش‌هایی همراه باشد. زیرا مدولاسیون سیگنال چند سطحی نسبت به نویز بسیار حساس بوده و در هنگام برخورد با سیگنال‌های مرجع نیز این حساسیت افزایش پیدا می‌کند. محققان در این روش از یک لیزر پراکنده بریل وین استفاده کردند که برای تولید یک سیگنال فوق العاده دقیق از فعالیت‌های بین امواج صوت و نور بهره می‌برد. همچنین با استفاده از این قابلیت سیگنال مبتنی بر لیزر در دو سمت فرستنده و گیرنده سیستم ارتباطی بی‌سیم جدیدی با باند ۳۰۰ گیگاهرتز و نرخ انتقال تک کانالی ۲۴۰ گیگابایت در ثانیه به دست می‌آید. محققان قصد دارند با استفاده از روش‌های مالتی پلکس و توسعه گیرنده‌های جدید و حساس می‌توانند این سرعت را در آینده به یک ترابیت در ثانیه نیز افزایش دهند. احتمالا این سرعت در شبکه 6G مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال