اضافه شدن 5 زبان جدید به گوگل ترنسلیت

گوگل ترنسلیت 5 زبان جدید به مجموعه زبان های خود اضافه کرده است. گوگل از سال 2016 تا کنون هیچ زبانی به برنامه ترنسلیت اضافه نکرده بود. اکنون تعداد زبان های پشتیبانی شده در گوگل ترنسلیت به 108 زبان می رسد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل 5 زبان ترکمن، اویغور، تاتار، […]

گوگل ترنسلیت 5 زبان جدید به مجموعه زبان های خود اضافه کرده است. گوگل از سال 2016 تا کنون هیچ زبانی به برنامه ترنسلیت اضافه نکرده بود. اکنون تعداد زبان های پشتیبانی شده در گوگل ترنسلیت به 108 زبان می رسد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل 5 زبان ترکمن، اویغور، تاتار، Odia و Kinyarwanda را به سرویس ترجمه هوش مصنوعی خود اضافه کرده است. طبق گفته گوگل حدود 75 میلیون نفر در جهان اکنون به این زبان صحبت می کنند. گوگل اعلام کرده است که در این 4 سال با چالش های فراوانی برای اضافه کردن این زبان ها پیش رو داشته است. یکی از این چالش ها کمبود منابع متنی مربوط به این زبان ها برای آموزش به هوش مصنوعی بوده است. همچنین تعداد گروههایی که به این زبان ها در سطح اینترنت فعالیت می کنند بسیار کم هستند.

به روزرسانی جدید ابتدا در اختیار عده معدودی قرار گرفته و سپس در اختیار همه کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین برای زبان هایی نظیر تاتار، اویغور و Kinyarwanda نیز پشتیبانی از کیبورد مجازی در دسترس قرار خواهد گرفت. گوگل در بیانیه خود در مورد افرودن 5 زبان جدید چنین می گوید: تا زمانی که منابع موجد از یک زبان در دسترس نباشد، پشتیبانی از آن نیز سخت خواهد بود. پیشرفت ها و تلاش همکاران ما در یادگیری ماشینی توانست زبان های جدیدی را به مجموعه خود اضافه کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال