اضافه شدن ویژگی جدید به قسمت URL کروم 8۶ برای شناسایی وب سایت های جعلی و فیشینگ

گوگل قابلیت جدیدی را به قسمت  URLکروم ۸۶ اضافه خواهد کرد که از طریق آن وب سایت‌های جعلی شناسایی خواهند شد. این قابلیت فقط نام دامنه اصلی را نشان دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نسخه جدید کروم ۸۶ با قابلیت شناسایی وب سایت های جعلی در حال تست است. بدین ترتیب […]

گوگل قابلیت جدیدی را به قسمت  URLکروم ۸۶ اضافه خواهد کرد که از طریق آن وب سایت‌های جعلی شناسایی خواهند شد. این قابلیت فقط نام دامنه اصلی را نشان دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نسخه جدید کروم ۸۶ با قابلیت شناسایی وب سایت های جعلی در حال تست است. بدین ترتیب کاربران در برابر حملات فیشینگ در زمان استفاده از آدرس های مشابه محافظت خواهند شد.

همانطور که مشخص است نام دامنه و  URL به عنوان یکی از نکات مهم در امنیت وب به شمار می رود. همچنین هکرها برای فریب کاربران و سرقت اطلاعات آنها نام دامنه ها را تغییر می دهند. اما نام وب سایت های اصلی و مشابه را به عنوان نام وب سایت خود قرار می دهند. همچنین با تغییر املای سایت های اصلی با زیر دامنه های نا آشنا یا قرار دادن خط تیره سایت های تقلبی را ایجاد می کنند. کاربران بدون توجه به این نام ها وارد سایتهای جعلی شده و اطلاعات هویتی و بانکی خود را وارد می کنند.

هم اکنون بعضی از مرورگر ها مانند سافاری نام دامنه را نشان می دهد که می‌تواند در تشخیص سایتهای تقلبی موثر باشد. همچنین نوار آدرس هایی که فقط نام دامنه را نشان می دهند می توانند به کاربران کمک کنند تا تغییرات نام ها را تشخیص دهند. ویژگی های جدید کروم برای نشان دادن نام دامنه کمک می‌کند تا وب سایت های تقلبی بهتر تشخیص داده شوند. این قابلیت هم اکنون در مرحله تست است و به احتمال زیاد در آینده به عنوان یک قابلیت اصلی کروم در بروز رسانی این مرورگر قرار داده خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال