اضافه شدن قابلیت جدید به برنامه Lookout برای کمک به افراد کم بینا و نابینا

گوگل اعلام کرد قابلیت جدیدی را به برنامه Lookout اضافه کرده است که از طریق آن می‌توان به افراد کم بینا یا نابینا کمک کرد. این قابلیت به کاربران نابینا امکان می دهد تا دوربین خود را به سمت شی مورد نظر گرفته و سپس برنامه مورد نظر محتویات را با جزئیات برای آنها توضیح […]

گوگل اعلام کرد قابلیت جدیدی را به برنامه Lookout اضافه کرده است که از طریق آن می‌توان به افراد کم بینا یا نابینا کمک کرد. این قابلیت به کاربران نابینا امکان می دهد تا دوربین خود را به سمت شی مورد نظر گرفته و سپس برنامه مورد نظر محتویات را با جزئیات برای آنها توضیح می‌دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قابلیت افزوده شده به برنامه Lookout به کاربران کم بینا و نابینا کمک می کند تا متون را اسکن کرده و سپس برای آن ها خوانده شود. از جمله کاربردهای این قابلیت می توان به خواندن برچسب مواد غذایی اشاره کرد. در واقع کاربران با اسکن برچسب های مواد غذایی می‌توانند به محصولات موجود در قفسه های فروشگاه دسترسی داشته باشند. همچنین جزئیات مهمی مانند محتویات آنها، تاریخ انقضا و تولید آنها را نیز بدانند.

قابلیت جدید گوگل در نرم افزار Lookout کار را برای بسیاری از کاربران نابینا و کم‌بینا راحت کرده است. به عنوان مثال آنها می توانند با قرار دادن دوربین خود در مقابل اشیا از محتویات آن باخبر شوند. حتی اگر این کاربران دوربین را در جهت نادرست قرار داده باشند این برنامه به آنها کمک می‌کند تا دوربین را در جهت درستی قرار دهند. حتی صورتحساب ها و قبض ها نیز به دقت اسکن شده و جزئیات آن برای کاربران خوانده می شود. در حال حاضر این برنامه بر روی گوشی های اندرویدی قابل نصب است. تعداد زبان‌هایی که این برنامه از آن پشتیبانی می کند افزایش داده شده و اکنون از زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی پشتیبانی می‌کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال