ترک اعتیاد با هوش مصنوعی آسان تر میشود

محققان قصد دارند از هوش مصنوعی برای ترک اعتیاد افراد کمک بگیرند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سالانه حدود صدها هزار نفر در جهان در اثر مصرف بیش از حد مواد از دنیا می روند. مواد مخدر با اتصال به گیرنده کاپااوپیوئید باعث ایجاد حس لذت یا رفع درد در مصرف کننده […]

محققان قصد دارند از هوش مصنوعی برای ترک اعتیاد افراد کمک بگیرند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سالانه حدود صدها هزار نفر در جهان در اثر مصرف بیش از حد مواد از دنیا می روند. مواد مخدر با اتصال به گیرنده کاپااوپیوئید باعث ایجاد حس لذت یا رفع درد در مصرف کننده میشود. به همین دلیل محققان قصد دارند برای از کار انداختن این گیرنده ها از هوش مصنوعی استفاده کنند.

لزلی سالاس، از دانشکده پزشکی مانت ساینا در آمریکا تلاش دارد تا برای قطع گیرنده های اوپیوئیدی از داروهای مخصوص استفاده کند و بدین طریق اعتیاد را در فرد از بین ببرد. استرادا در این مورد می گوید: افراد پس از ترک نیز با علائمی برای استفاده مجدد روبرو هستند. این علائم را نمی توان نادیده گرفت.

پس از مصرف این مواد کارکرد ذهن تغییر کرده و همین موضوع باعث افزایش مصرف مواد میشود. استرادا می گوید: در آزمایش های انجام شده در حیوانات با انسداد گیرنده های کاپا اوپیوئیدی کاهش مصرف مواد مشاهده شد.

البته ساخت داروهایی با هدف توقف فعالیت این پروتئین ها کاری سخت و زمان بر است. از طرفی ابزارهای رایانشی مانند هوش مصنوعی می توانند بسیار کمک کننده باشند. استرادا در مورد استفاده از هوش مصنوعی می گوید: این ابزار می تواند با دریافت حج عظیمی از داده ها الگوهای آنان را آموزش ببیند. امیدواریم یادگیری ماشینی بتواند از اطلاعات مربوط به پایگاه های داده بزرگ مواد شیمیایی کمک گرفته و در طراحی دارو کمک کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال