اضافه شدن ده هزار هسته پردازشی جدید به پروژه مبارزه با کرونا

سازمان تحقیقات هسته ای اروپا (CERN) اعلام کرده قصد دارد تا با اضافه کردن 10 هزار هسته پردازشی دیگر به پروژه عظیم مبارزه با کرونا این پروژه را تا جایی که می تواند گسترش دهد. پروژه مبارزه با کرونا به نام Folding@home با استفاده از توان محاسباتی کامپیوترهای خانگی در سراسر جهان توسعه یافته و […]

سازمان تحقیقات هسته ای اروپا (CERN) اعلام کرده قصد دارد تا با اضافه کردن 10 هزار هسته پردازشی دیگر به پروژه عظیم مبارزه با کرونا این پروژه را تا جایی که می تواند گسترش دهد. پروژه مبارزه با کرونا به نام Folding@home با استفاده از توان محاسباتی کامپیوترهای خانگی در سراسر جهان توسعه یافته و هدف اصلی آن عملیات شبیه سازی ساختار پروتئینی ویروس کرونا بوده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا و به نقل از ZDNet، پروژه Folding@home با استفاده از 230 هزار هسته پردازشی در حال محاسبه است. در این پروژه از کاربرهای خانگی خواسته شده بود تا با نصب یک برنامه در محاسبات مربوط به شبیه سازی ساختار ویروس به محققان کمک کنند. بدین ترتیب توان پردازنده میلیون کامپیوتر در اختیار این پروژه قرار گرفت.

اکنون CERN نیز با توسعه پلتفرم خود برای برخورد دهنده هادرونی به نام  LHC@home را به این کار اختصاص داده است. سخنگوی این مرکز در توضیح کمک تحقیقاتی خود می گوید: در این پروژه شرایطی فراهم شده تا درک بهتر ساختار پروتئین این ویروس فراهم شود. ویروس کرونا دارای ساختار پروتئینی برای نفوذ از سیستم ایمنی و تکثیر خود دارد. شبیه سازی می تواند به شناخت ساختار سه بعدی پروتئین ها کمک کند. شناخت این موضوع به دانشمندان کمک می کند تا بتوانند داروهایی بسازند که بتواند به محل دقیق این ساختار نفوذ کند. این پروژه هم اکنون توان محاسباتی ای برابر با 2.4 اگزافلاپس و توان محاسباتی ۲.۴ کوینتیلیون را داراست.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال