اضافه شدن رمزنگاری سرتاسری به بکاپ آی کلاد و افزایش امنیت آی مسیج

اپل با اضافه کردن رمزنگاری سرتاسری به بکاپ آی کلاد قصد دارد امنیت این سرویس را افزایش دهد. همچنین قابلیت Contact Key Verification نیز به آی مسیج اضافه شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد یکی از اهداف این شرکت افزایش سیستم های امنیتی در دستگاه […]

اپل با اضافه کردن رمزنگاری سرتاسری به بکاپ آی کلاد قصد دارد امنیت این سرویس را افزایش دهد. همچنین قابلیت Contact Key Verification نیز به آی مسیج اضافه شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد یکی از اهداف این شرکت افزایش سیستم های امنیتی در دستگاه های این شرکت است. به همین دلیل برای نخستین بار ویژگی رمزنگاری سرتاسری به پشتیبان های آی کلاد اضافه شده است.

مهمترین ویژگی ای که اپل اخیرا معرفی کرده است Advanced Data Verification است. این قابلیت می تواند تمامی نسخه های پشتیبان دستگاههای اپل که در سرورهای این شرکت ذخیره شده و دیگر اطلاعات موجود از جمله یادداشت ها، تصاویر، پیام ها و فایل ها را به رمزنگاری سرتاسری مجهز کند. پیش از این تنها برخی اطلاعات مهم مانند رمزهای عبور به این ویژگی مجهز بودند.

با وجود رمزنگاری سرتاسری کلید رمزنگاری تنها در گوشی کاربر ذخیره شده و به دلیل اینکه در دیتاسنترهای این شرکت ذخیره نمیشود هکرها هم نمی توانند به این کلیدها دسترسی پیدا کنند.

اضافه شدن رمزنگاری به این سرویس درخواست بسیاری از کاربران بوده است. این سرویس از زمان ایجاد تاکنون رشد چشمگیری داشته و باعث افزایش فروش واحد خدمات در سال مالی گذشته و رشد ۱۴ درصدی شده است.

در اعلامیه اپل به اضافه شدن قابلیت Contact Key Verification به آی مسیج نیز اشاره شده است. این قابلیت نیز قرار است امنیت چت های کاربران را افزایش دهد. با کمک آن می توان به ایمن بودن چت و تائید هویت طرف مقابل مطلع شد. بدین صورت که یک کد واحد برای هر دو ارسال میشود تا از این طریق هویت طرف مقابل برای کاربران تایید شود. این اپلیکیشن قادر است تغییر کد کاربران را نیز اطلاع رسانی کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال