ادوبی مشکلات امنیتی پلاگین فلش‌پلیر در تمامی پلتفرم‌ها را تایید کرد

ماه گذشته اطلاعاتی در مورد مشکلات امنیتی پلاگین Flash Player منتشر شد که توجه همگان را به خود جلب کرد و حتی باعث شد بسیاری از مرورگرهایی که به نسخه‌های قدیمی این پلاگین مجهز شده‌ند، به صورت خودکار آن را غیر فعال نمایند. حالا پس از گذشت عرضه‌ی بروزرسانی‌های امنیتی ماهانه، ادوبی به صورت رسمی […]

ماه گذشته اطلاعاتی در مورد مشکلات امنیتی پلاگین Flash Player منتشر شد که توجه همگان را به خود جلب کرد و حتی باعث شد بسیاری از مرورگرهایی که به نسخه‌های قدیمی این پلاگین مجهز شده‌ند، به صورت خودکار آن را غیر فعال نمایند. حالا پس از گذشت عرضه‌ی بروزرسانی‌های امنیتی ماهانه، ادوبی به صورت رسمی اعلام کرده که رخنه‌ی امنیتی جدیدی در این پلاگین کشف شده که در تمامی پلتفرم‌های ویندوز، مک و لینوکس وجود دارد. هکرها قادر خواهند بود با نفوذ از طریق این حفره‌ی امنیتی، باعث کرش کردن سیستم و کنترل آن را به دست بگیرند.

ادوبی اعلام کرده که در این مورد، هفته‌ی آینده یک بروزرسانی امنیتی جدید را با شماره‌ی CVE-2015-7645 عرضه خواهد نمود تا این مشکل را برطرف نماید. تا آن زمان، هر فردی که از Flash Player بر روی سیستم خود استفاده می‌کند، می‌تواند با حذف کامل آن از سیستم، سیستم خود را در مقابل با این حملات هکرها، ایمن سازد. همچنین تیم امنیتی ادوبی اعلام کرده‌اند که بروزرسانی جدید این پلاگین در تاریخ 19 اکتبر، یعنی بیست و هفتم مهرماه عرضه می‌شود.

با توجه به اطلاعاتی که وب‌سایت TrendMicro منتشر کرده، گروه امنیتی-جاسوسی Pawn Storm، از این رخنه‌ی امنیتی فلش‌پلیر در آخرین رویداد خود استفاده نموده و از طریق ایمیل، اقدام به هک کردن سیستم بسیاری از وزارت‌خانه‌های خارجی کرده بود.

فلش‌پلیر، یکی از محبوب‌ترین پلاگین‌هاییست که تا کنون تولید شده و شاید بتوان آن را یک استاندارد برای ویدئوهای تحت اینترنت، بازی‌های ساده و هر انیمیشن خاصی دانست. محبوبیت بالایی که این پلاگین دارد، باعث شده تا بیش از 800 میلیون گوشی در سراسر دنیای از آن استفاده نمایند. هر چند استیو جابز در مورد این پلاگین اعلام کرده بود که فلش‌پلیر، باگ‌های زیادی داشته و پر از مشکلات امنیتی است و به همین جهت، هرگز نتوانسته جایی در سیستم‌عاملiOS داشته باشد. البته باید اشاره کنیم که محبوبیت این پلاگین روز به روز در حال کاهش بوده و حالا تنها 20 درصد از سایت‌های اینترنتی برای نمایش تبلیغا تخود از این پلاگین بهره می‌برند که این میزان در مقایسه با سال 2011 که میزان آن 50 درصد کل وب‌سایت‌ها بود، پسرفتی قابل توجه می‌باشد.

انتشار اطلاعات بیشتر در مورد مشکلات امنیتی این پلاگین باعث شده تا افرادی که در دنیای تکنولوژی فعالیت دارند، بیش از پیش به فکر پیدا کردن جایگزینی برای این پلاگین باشند. به نظر می‌رسد ادوبی نیز مثل همیشه، نسبت به این هشدارها بی‌اعتنا بوده و قصد ندارد مشکلات آن را برای همیشه حل نماید. با این حال باید منتظر بروزرسانی امنیتی جدید این شرکت برای فلش‌پلیر باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال