سرویس اینترنت پرسرعت ثابت از مدل حجمی به سرعت تغییر یافت

جزئیات نرخ‌های جدید اینترنت نامحدود که اول مردادماه مصوب شد، توسط معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات منتشر شد. در این مصوبه، نحوه ارائه سرویس اینترنت پرسرعت ثابت از مدل حجمی به سرعت تغییر یافت و برای کم‌مصرف‌ها نیز بسته اینترنت درنظر گرفته شده است. سرویس اینترنت با تعرفه «اتصال محور» ارائه می‌شود. در این سرویس، […]

جزئیات نرخ‌های جدید اینترنت نامحدود که اول مردادماه مصوب شد، توسط معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات منتشر شد.

در این مصوبه، نحوه ارائه سرویس اینترنت پرسرعت ثابت از مدل حجمی به سرعت تغییر یافت و برای کم‌مصرف‌ها نیز بسته اینترنت درنظر گرفته شده است. سرویس اینترنت با تعرفه «اتصال محور» ارائه می‌شود. در این سرویس، مبنای قیمتگذاری سرعت است و کاربران به جای خرید حجم دانلود، بابت میزان سرعتی که دریافت می‌کنند هزینه پرداخت خواهند کرد.

براساس این مصوبه از این پس اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ADSL، فیبرنوری و VDSL باید به تفکیک سرعت مورد تقاضای مشترک به وی سرویس ارائه دهند و خرید اینترنت بر مبنای حجم (گیگ) متوقف می‌شود.

در این مصوبه، هزینه ماهانه اینترنت برای کاربران با توجه به میزان مصرف کاربران ADSL کاهش یافته و نرخ‌های جدید بر مبنای ۶ مدل سرعت اینترنت در نظر گرفته شده است. علاوه براین اپراتورها می‌توانند متناسب با تقاضای سرعت کاربر به وی اینترنت ADSL، فیبرنوری و VDSL بدهند.

پس از ابلاغ این مصوبه اپراتورها ظرف مدت یک هفته زمان خواهند داشت تا تعرفه‌های جدید را برای مشترکانشان اعمال کنند. براین اساس حداکثر از اول شهریورماه، کاربران اینترنت را با سرعت و قیمت متفاوت دریافت خواهند کرد.

حجم استفاده از اینترنت داخلی ۲ برابر اینترنت بین‌الملل تعریف شده که این موضوع با هدف تقویت ترافیک ارتباطات داخل کشور و افزایش میزان محتوای داخلی است.

مشترکانی که قرارداد آنها تا اول شهریورماه با اپراتورها به اتمام نمی‌رسد، قرارداد آنها ادامه می‌یابد و اپراتورها ملزم هستند مطابق با همان قرارداد قبلی به کاربر سرویس دهند. تا پیش از این اینترنت با سرعت ۲ مگابایت برثانیه با حجمی حدود ۱۰ گیگابایت برای استفاده از اینترنت بین‌الملل حدود ۵۵ هزار تومان در ماه هزینه داشت اما هم اکنون با حدود ۳۵ هزار تومان کاربر می‌تواند اینترنت با سرعت ۲ تا ۶ مگابایت را در یک ماه مصرف کند.