موافقت با پرتاب ۳۲۳۶ ماهواره پروژه خدمات اینترنت آمازون و نگرانی ستاره‌شناسان

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا با پرتاب ۳۲۳۶ ماهواره پروژه خدمات اینترنتی آمازون موافقت کرده است. ارسال این تعداد ماهواره پروژه کویپر آمازون بسیاری از ستاره شناسان را نگران کرده است. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، پیش از این ماهواره های متعددی از شرکت اسپیس ایکس و وان وب برای ارائه خدمات اینترنتی پرسرعت در […]

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا با پرتاب ۳۲۳۶ ماهواره پروژه خدمات اینترنتی آمازون موافقت کرده است. ارسال این تعداد ماهواره پروژه کویپر آمازون بسیاری از ستاره شناسان را نگران کرده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، پیش از این ماهواره های متعددی از شرکت اسپیس ایکس و وان وب برای ارائه خدمات اینترنتی پرسرعت در سراسر جهان به فضا ارسال شده است. اکنون آمازون نیز سعی کرده است با دریافت موافقت کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا پروژه خرده فروشی اینترنتی را با نام Kuiper آغاز کند. این پروژه قصد دارد خدمات اینترنت پرسرعت را در سراسر جهان شامل نواحی دوردست و دور افتاده در اختیار کاربران قرار دهد.

پروژه Kuiper آمازون از ۳۲۳۶ ماهواره تشکیل شده است. در حال حاضر تعداد ماهواره های فعال در مدار زمین حدود ۲۶۰۰ ماهواره است. با توجه به تعداد ماهواره های شرکت اسپیس ایکس که تاکنون صدها ماهواره از منظومه استارلینک به فضا پرتاب شده تعداد ماهواره ها در آینده به ۱۲ هزار دستگاه یا بیشتر افزایش خواهد یافت. از طرفی شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک و یک شرکت کانادایی به نام تل ست نیز تلاش دارند تا ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای را آغاز کنند.

ستاره شناسان حرفه ای و آماتور پس از دریافت خبر مربوط به ارسال ماهواره ها به مدار نزدیک به زمین واکنش‌های منفی نشان داده‌اند. آنها می گویند ماهواره هایی مانند استارلینک با ایجاد خط های نورانی تصاویر نجومی را با مشکل مواجه کردند. این رگه های نورانی در تصاویر نجومی به عکس آزاری معروف شدند. زیرا کیفیت عکس های ستاره شناسان پایین آمده و همچنین حجم داده هایی که دانشمندان برای پژوهش های علمی گردآوری می کنند نیز کاهش می یابد. البته اسپیس ایکس تلاش کرده تا از تأثیر این ماهواره ها بر مشاهدات نجومی بکاهد. از طرفی دانشمندان حوزه نجوم معتقدند هر چه زودتر باید قانونگذاری برای منظومه های ماهواره ای در آسمان انجام گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال