هوش مصنوعی از شکست ترامپ در انتخابات خبر داده است

نشریه اکونومیست با استفاده از هوش مصنوعی توانست انتخابات ۲۰۲۰ را پیش بینی کند. این نشریه برای اولین بار پیش بینی خود را توسط هوش مصنوعی انجام داده است و یادگیری ماشینی نیز شانس پیروزی دو نامزد دموکرات یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن را از زوایای مختلف بررسی کرده و پیش‌بینی کرده است که […]

نشریه اکونومیست با استفاده از هوش مصنوعی توانست انتخابات ۲۰۲۰ را پیش بینی کند. این نشریه برای اولین بار پیش بینی خود را توسط هوش مصنوعی انجام داده است و یادگیری ماشینی نیز شانس پیروزی دو نامزد دموکرات یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن را از زوایای مختلف بررسی کرده و پیش‌بینی کرده است که ترامپ در این انتخابات شکست می‌خورد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا،هوش مصنوعی مورد استفاده در پیش بینی توسط متخصصان جوان اندرو گلمن و مرلین هایدمنز در دانشگاه کلمبیا توسعه یافته و نتایج آن توسط نشریه اکونومیست منتشر شده است. سورس کد مربوط به این هوش مصنوعی در اختیار کاربران قرار گرفته است تا آنها نیز بتوانند بررسی های انجام شده توسط این هوش مصنوعی را ببینند.

در این الگوریتم از داده‌هایی مانند نظرسنجی های مردم از مدلی به نام اصول که همان اصطلاحی در علوم سیاسی است و به عوامل ساختاری تاثیر گذار روی تصمیمات رای مردم اشاره دارد استفاده شده است. در انتخابات رای الکترال یا همان مجمع گزینندگان نیز اهمیت دارد. به همین دلیل در الگوی ماشینی مورد نظر و یا مدلسازی های دیگر در هوش مصنوعی نیز به این پارامتر توجه شده است.

هرچند که این مدل با داده های روزانه آپدیت شده و هر روز نتایج جدیدی را ارائه می دهد. جدیدترین پیش بینی ها نشان می دهد که در این انتخابات ترامپ از جو بایدن شکست می خورد. این در حالی است که مدل یاد شده در سه ماه گذشته دونالد ترامپ را به عنوان پیروز انتخابات اعلام می‌کرد و پیش بینی های آن در این مدت تغییر زیادی داشته است. ممکن است این پیش بینی ها تا زمان انتخابات نیز با تغییرات دیگری روبرو شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال